חדשות בארץ

בהכוונת חמאס: סטודנטים בביר זית תכננו פיגוע בישראל

השב"כ וצה"ל חשפו התארגנות של סטודנטים באוניברסיטת ביר זית לבצע פיגוע בישראל. חמישה מחבלים נעצרו. קיבלו מימון והכשרה מאנשי חמאס בטורקיה

תא חמאס בביר זית, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)תא חמאס בביר זית, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר היום (ראשון) לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ויחידת הגדעונים של המשטרה, סוכלה באחרונה חוליית טרור המורכבת מסטודנטים החברים בתא של החמאס באוניברסיטת ביר-זית.

חמשת חברי התא, המוכר כ"כתלה איסלאמיה", נעצרו בפעילות מבצעית ונטען כי תכננו לממש פיגוע משמעותי. החקירה העלתה כי המחבלים פעלו בשליחות מפקדת החמאס בטורקיה, אשר סיפקה תשתית לפעילות כנגד ישראלים.

(צילום: תקשורת שב"כ)

חברי החולייה עסקו בהיערכות מעשית למימוש פיגוע וכן בסדרה של פעולות להעברת כספי חמאס לפעילים בשטח. במסגרת החקירה בשב"כ עלה כי מי שנחשד כראש החולייה, מחמוד אנג'אץ, תושב חרבתא בני חארת' מכפרי בנימין, גייס חוליה של פעילי טרור מאוניברסיטת ביר-זית שברמאללה וניצל את קשריו של בראא רומאנה, פעיל טרור באוניברסיטת אבו-דיס, תושב אל בירה ברמאללה, למול המפקדה בטורקיה, לטובת קבלת מימון לרכישת נשק ומימוש הפיגוע.

במסגרת החקירה כלל חברי החולייה שהיו מיועדים לממש את הפיגוע נעצרו ע"י לוחמי יחידה 33 הגדעונים. כמו כן, הוסגר נשק מסוג M16 והוחרמו עשרות אלפי דולרים, שהתקבלו ממפקדת החמאס בטורקיה.

חומרי החקירה הועברו לבחינת התביעה הצבאית, לשם הגשת כתבי אישום.

תגיות:ארגון חמאססיכול פיגועביר זית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה