חדשות בארץ

משפחות שכולות זעמו על דיון בבג"ץ, השופטים נטשו את האולם

שופטי בג"ץ דנו בעתירה של ארגוני שמאל, אשר דרשו להרחיב את הסיוע ההומניטרי לרצועה. משפחות שכולות צעקו על השופטים, שהפסיקו את הדיון. מד"א מכחיש שהעביר מנות דם לרצועה

השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט עוזי פוגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שופטי בג"ץ החלו היום (ראשון) לדון בעתירה שהגישו ארגוני שמאל הדורשים שישראל תגדיל את הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה וכמות הציוד שיכנס יהיה "בלתי מוגבל".

הארגונים, בהם "גישה" ו"האגודה לזכויות האזרח", טענו שישראל מונעת הכנסת סיוע כפי שנשרד ממנה, בין היתר בהתאם להחלטות באו"ם. באולם התכנסו מספר משפחות שכולות שזעמו על עצם קיום הדיון וקראו לשופטים שלא לדון בעתירה.

בשלב מסוים, הורים שכולים לא יכלו להתאפק וזעקו לעבר השופטים: "אתם מתעלמים מאזרחי ישראל. זו בושה שאתם מקיימים את הדיון. מה עם החטופות? איך אתם לא מתביישים?".

הרכב השופטים, בראשות מ"מ נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, ביקש מההורים לשמור על שקט ומשלא נענה הורו למאבטחים להוציא את הצועקים מהאולם. השופטים עצמם הפסיקו את הדיון ועזבו את האולם.

לאחר שחלק מההורים הוצאו החוצה, שבו השופטים לאולם וציינו כי הם "מביעים הבנה לכאב המשפחות. על כן תינתן באופן חריג למשפחות זכות תגובה בסיום הצגת טענות העותרים והמדינה".

נציגי העותרים טענו כי בעזה ישנו מחסור במים ובמזון. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ציין בדיון כי הוכנסו 5,283 משאיות סיוע לרצועה, ואמר כי ארגוני הסיוע הבינלאומיים לא ממצים את יכולות המעברים שישראל פתחה בעזה. הוא הוסיף כי הוקמו ארבע קבוצות עבודה משותפות לצה"ל ולארגונים בינלאומיים – לוגיסטיקה של הכנסת מזון, שיפור המענה הרפואי, סניטציה ותיאום תנועה בתוך רצועת עזה.

עליאן ציין כי "הארגונים הבינלאומיים לא ממצים את יכולות המעברים. ישראל היא לא המכשול לסיוע הומניטרי בעזה. אנחנו יכולים לבדוק יותר משאיות ממה שארגוני הסיוע שולחים".

יש לציין כי אחת הטענות של העותרות היא כי לא הועברו מנות דם לעזה לצורך טיפול בחולים. הסוגייה העלתה שוב כעס אצל המשפחות השכולות ואזרחים נוספים שנכחו בדיון, שהופתעו לשמוע על כך שישראל מעבירה מנות דם לעזה.

דובר מד"א זכי הלר, הגיב לדברים וציין כי "בעקבות הודעות המתפרסמות לגבי העבר מנות דם לעזה, במד"א מבקשים להבהיר, כי מדובר במנות דם שהועברו ישירות מירדן וממצרים. לשרותי הדם של מד"א אין כל קשר לעניין ולא מדובר במנות דם שנתרמו בישראל. במד"א פונים לציבור להמשיך ולתרום דם לטובת פצועי צה"ל, לחולים ולפצועים במדינת ישראל".

תגיות:בג"ץסיוע הומניטרי לעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה