חדשות בארץ

שרים נגד היועמ"שית: "מסכלת מינוי בכירים"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה התנגדה למינוי של האלוף אליעזר מרום לתפקדי הפרוייקטור בצפון. שרי הממשלה הצביעו בעד המנוי וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את מיארה: "עוצרים לנו מינויים, לממשלה הקודמת נתנו הכל"

 אליעזר מרום (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90) אליעזר מרום (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את מינויו של האלוף (במיל') אליעזר מרום לתפקיד הפרוייקטור לשיקום הצפון. זאת, למרות התנגדותה של היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה. עמדתה נגד המינוי עורר כעס בקרב שרים שתקפו את התערבות היועץ המשפטי, וראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא נגד העמדות שהציגו מיארה ואנשיה.

לדברי נתניהו, "מעכבים אותנו מלעבוד ועוצרים לנו מינויים, לעומת הממשלה הקודמת שנתנו להם הכל. רק אצלנו עוצרים. אנחנו דורשים ייעוץ שוויוני". השר דודי אמסלם פנה למשנה ליועמ"שית, מאיר לוין ואמר לו: "אני אגיד לכם למה אני לא סובל אתכם. אתם חבורת גנגסטרים. את ראש רשות החברות אתם לא נותנים לי למנות, ועכשיו אתם תוקעים עוד מינוי - זה עובר כל גבול".

מועמדותו של מרום עלתה כבר לפני חודש אך בשל עיכוב בייעוץ המשפטי, שציין כי יש לבדוק זירה לשרים ועל כן יש לעכב את המינוי, הוא עלה להצבעה רק היום. הנימוק להתנגדות לא פורסם אך בחודש שעבר דווח כי יתכן ויש במועמדותו של מרום טעם לפגם, עקב תשאול שעבר בפרשת הצוללות.

וועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, אישרה כבר בעשירי ביולי את מינויו של מרום לתפקיד. הוועדה קבעה כי למועמד אין זיקה פוליטית לשר משרי הממשלה, לרבות לראש הממשלה.

השר משה ארבל ציין כי נושא העיכובים במינויים מצד הייעוץ המשפטי פוגע בעבודת הממשלה. לדבריו, "חמישים מיליון שקלים מתעכבים במשרד הפנים מכיוון שהבאתי את זה כתוספת לצפון והיועץ שלי לא מעביר זאת בהנחיית גיל לימון המשנה ליועמ"שית".

השר ניר ברקת הוסיף: "גם אצלי במשרד הם מעכבים עבודה. רציתי לפטר את ראש רשות התחרות והם לא מאפשרים". השר אופיר סופר אמר לאנשי הייעוץ המשפטי: "זו שערורייה. הצפון בוער ומחכה לפרוייקטור ואתם על מי מנוחות כי לא איכפת לכם".

תגיות:אליעזר מרוםפרוייקטור לצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה