חדשות בארץ

חיסול מחבל הנוח'בה: דרישה להתפטרות פרקליט המדינה

חברי הכנסת תקפו בדיון בוועדת החוקה את פרקליט המדינה, עמית איסמן, שטען כי אישר את החקירה "בלב כבד". משפחות של לוחמים: "לקדם באופן מיידי הענקת חסינות מלאה לכל לוחם שיוצא אל הקרב"

פרקליט המדינה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)פרקליט המדינה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ועדת החוקה דנה היום (ראשון) בנושא "התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הלוחמים בגין "רצח מחבל נוח'בה'". זאת בהמשך למעצרם של מספר אזרחים, חיילי מילואים, שחיסלו מחבלים במהלך קרבות בעוטף, לשם נסעו על אזרחי כדי לסייע.

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, הבהיר כי "להגיד שאנחנו מרפים את ידי הלוחמים זה רחוק מזרח ממערב. אני אישרתי את החקירה והראיות מחייבות פתיחה בחקירה. עשינו זאת בלב כבד על פי תשתית ראייתית מבוססת עם חשד סביר".

כזכור, בתחילת החודש עצרה המשטרה ארבעה מעורבים וייחסה להם הרג של פלסטיני תושב הרצועה שחדר לישראל ביום הטבח ביישובי העוטף. הארבעה הכחישו מעורבות. בסופו של דבר בית המשפט שיחרר שלושה מהם בגין העדר ראיות. הרביעי נותר במעצר בחשד לגניבת נשק מלוחם ימ"מ. בהשמך המשטרה מחקה את עבירת הרצח והעבירה את התיק לפרקליטות.

חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) תקף בדיון היום את איסמן ואמר כי "הפרקליט לא דובר אמת. בית המשפט אמר אחרי שראה את חומר החקירה שאין חשד סביר לעבירה של ביצוע רצח". איסמן ענה: "גם במצב לחימה, כשאדם לא מהווה סכנה והוא מנוטרל לחלוטין - המתה שלו יכולה לעלות לכדי עבירה".

פרקליט המדינה הוסיף כי "ח"כ סעדה שיושב כאן פתח לא פעם בחקירה נגד שוטרים" ודבריו שוסעו על ידי חבר הכנסת שהגיב: "זה לא נכון. בית המשפט שחרר אותם. מה שעשה עכשיו פרקליט המדינה מטעה את הציבור. אתה לא לוקח אחריות. תקום תבקש סליחה ותניח את המפתחות".

ח"כ עמית הלוי הגיב לאיסמן: "אתם האשמתם ברצח ושופטים אומרים לכם, למרות האישום ברצח, לשחרר אותם". יו"ר הוועדה שמחה רוטמן העיר: "לא זכור לי שכשיש אשמת המתה בית המשפט משחרר חשודים".

רוטמן הוסיף: "השאלה אם זה ליקוי מאורות של פרקליט המדינה או של מערכת שלמה. אם מדובר בנושא כה רגיש, לא קיבלתי תשובה שנעשתה חשיבה על ההשלכות למדינת ישראל שמשמעותן היא שיש לוותר על החקירה גם אם משפטית היא נכונה. זה מטריד אותי במישור שפרקליט מדינה אמור לחשוב כך ופעם שניה במישור של אכיפה בררנית".

ארגון "אימהות הלוחמים" מסרה בתגובה לדברי פרקליט המדינה בכנסת: "שמענו את פרקליט המדינה ונציגיו מתחמקים מתשובות, מגלגלים אחריות מאחד לשני, ומשקרים במצח נחושה לגבי ניהול תיקים נגד גיבורי ישראל שיצאו להגן על תושבי העוטף. כאימהות שבניהם ובנותיהן נמצאים עכשיו בשדה הקרב אנו חוששות מאוד מהיהירות והאדישות של אנשי פרקליטות המדינה, שהראו בדיוק כי לכל לוחם אמיץ בשדה הקרב יהיה קרב משפטי לנהל לבדו אחרי הקרב. הפקרת לוחמים בשדה הקרב על אמת. אנחנו קוראות לקדם באופן מיידי הענקת חסינות מלאה לכל לוחם שיוצא אל הקרב".

תגיות:ועדת החוקהעמית איסמןהרג מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה