חדשות בעולם

דרמה בארה"ב: ביידן הודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות

נשיא ארה"ב הודיע כי החליט שלא להתמודד על כהונה שנייה מול דונלד טראמפ. המפלגה הדמוקרטית תבחר את מועמדה בתוך מספר שבועות. סגנית הנשיא קמלה הריס היא המועמדת המובילה

גו ביידן, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גו ביידן, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע הערב (ראשון), בהודעה קצרה וכתובה, כי החליט על פרישה מהמרוץ לנשיאות. בכך נענה למעשה לדרישה של עשרות חברי בתי הנבחרים, שקראו לו לא להתמודד בשנית.

ביידן מנה במכתבו את הישגי כהונתו כנשיא, כולל ההתגברות על מגפת הקורונה, ייצוב המשק, שיפור הביטוח הלאומי למיליוני אמריקנים, העברת חוקים לשיפור האקלים ועוד.

עם זאת ציין כי "למרות שרצוני היה להתמודד על המשך הכהונה, אני מאמין שהאינטרס של המפלגה שלי ושל המדינה הוא שאפרוש, ואתמקד אך ורק במילוי חובותיי כנשיא למשך שארית כהונתי". הנשיא הוסיף כי בימים הקרובים יישא נאום לאומה, ויתייחס בהרחבה לפרישתו.

ביידן לא ציין במי הוא תומך כמועמד של מפלגתו. כזכור, השבוע פנו אל הנשיא כ-40 חברי בתי הנבחרים מטעם הדמוקרטים וקראו לו "לזוז הצידה". הסקרים הראו היום כי יריבו, דונלד טראמפ, פתח פער של שבעה אחוזים, כולל הובלה במדינות שבעבר לדמוקרטים היה בהן רוב.

ב-cnn דווח בעקבות הודעת הנשיא כי המועמדת הטבעית להחליפו במרוץ לנשיאות, בבחירות בנובמבר הקרוב, היא סגניתו, קמלה האריס. כמו כן נבחנת הצעה שהיא תבחר כסגניתה את מושלת מישיגן, גרטצ'ן וויטמר. צירי המפלגה והנהגתה יתכנסו בשבועות הקרובים ויודיעו רשמית מי יתמודד מול טראמפ.

תגיות:פרישהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה