מעניין

מנגבים ביצים ואז מכניסים למקרר? כדאי שתקראו את זה

תמונה שרצה ברשת, שבה אישה מנגבת ביצים עם מגבון, הובילה לבדיקה – האם הניגוב גורם לנו לאכול מוצר בריא יותר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים האחרונים הופצה ברשת תמונה של עליזה ביג'ו, תושבת אופקים, כשהיא יושבת בביתה עם חבילת מגבונים לחים, פותחת תבנית ביצים מקרטון ומתחילה לנגב אותן, אחת אחת. רבים הגיבו על הסרטון ההוא, כשחלק טוענים שהם עושים אותה פעולה בדיוק: אולי לא עם מגבון, אך עדיין – מנגבים את הביצים, ורק אז מכניסים למקרר.

"כשאני פותחת את קופסת הביצים ורואה צואה של תרנגולות או שאריות של נוצות, זה מגעיל אותי ולא אכניס דבר כזה למקרר, לכן אני מנקה אותן עם מגבון לניקוי כללי שיש בו חומץ", היא אומרת בסרטון. "גם הנכדים אומרים לי 'סבתא, תראי את הקקי'. אולי ניקיון עם סמרטוט ומים יותר טוב. בכל מקרה, המגבונים נגישים לי בשולחן, הם לידי, ולכן אני משתמשת בהם בספונטניות".

בתה צילמה את אמה ושיתפה את הסרטון, שכאמור זכה לתגובות רבות. חלק מהגולשים הסכימו איתה, וחלק טענו שאין להם מספיק זמן פנוי. "היא אמרה לי שאין עוד אחת כמוני שעושה את זה. לא ידעתי שזה לא טוב ויכול להכניס חיידקים", מספרת עליזה.

בדיקה שערך אתר מאקו העלתה ממצאים מדאיגים. "שטיפה עלולה לפגוע בקליפת הביצה ולגרום לחדירת חיידק הסלמונלה, שנפוץ במעי העופות ובצואה שלהן, לתוך הביצה", אמרה לאתר מעין ברנע זהר, ד"ר לביוכימיה מדעי המזון והתזונה ממכון דוידסון.

לדבריה, החיידק גורם לבני אדם למחלת הסלמונלוזיס, שמתבטאת בשלשולים, כאבי בטן מלווים בהתכווצויות, חום גבוה, כאבי ראש, בחילות והקאות. "להבדיל מקליפה של פרי, קליפה של ביצה היא מבנה הרבה יותר עדין וחדיר, שמאפשר גדילה של האפרוח בפנים. אם יש לכלוך גס, אפשר לגרד בעדינות בעזרת סכין, או לשטוף ממש לפני הבישול. ברוב המקרים חיידקים לא יספיקו לשגשג בפנים בפרק הזמן שבין השבירה של הביצה לשימוש בה", היא מוסיפה.

עוד נכתב, כי משרד הבריאות מעוניין לעודד צריכה של ביצים, שהן מזון עשיר ובריא, וכדי להמשיך לאכול אותן מומלץ לקנות ביצים רק ברשתות שיווק או בחנויות ממוזגות, ארוזות באריזה חד-פעמית וסגורה. עוד נכתב, כי בבית יש להוציא אותן מהקרטון, להשליך אותו לפח ולאחסן את הביצים בכלי ייעודי. לאחר הטיפול בביצים, יש לשטוף היטב את הידיים במים ובסבון ולנקות היטב כלים ומשטחים שבאו במגע עם הביצים הגולמיות, כדי למנוע העברת חיידקים למזונות אחרים. באתר משרד הבריאות נכתב: "במקרה שרוצים להכניס את הביצה יחד עם הקליפה לבישול ממושך, כמו בחמין, ניתן לשטוף את הביצה מיד לפני השימוש, וכך לא יהיה מספיק זמן להתפתחות החיידקים".

תגיות:מגבוניםביצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה