חם ברשת

"לאומי בטוח שהציבור הימני כנוע, בקרוב יגלה שטעה": הסערה ברשת סביב הדחת מגל נמשכת

אחרי שהושעה מתוכניתו ברדיו בשל ביקורת על כך שבנק לאומי לא מפרסם בערוץ 14, הרשת התגייסה לטובת העיתונאי: "מגל הוא הקול הכי חזק, מובהק ומוצלח של המגזר הכי גדול והכי מושתק בארץ. עמלת מקארתיזם"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

אחרי שהושעה מתכניתו ב-103FM, לאחר שהמליץ להחרים את בנק לאומי בעקבות חרם על הערוץ שבו הוא עובד (ערוץ 14) – הרשת מגבה את ינון מגל.

שדרן הרדיו ארז תדמור, כותב הנאומים לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "לאומי מחרים את ערוץ 14, ו-103 משתיקים את ינון מגל מאותה סיבה שהחברות הגדולות התייצבו לצד הקפלניסטים ופורום העסקים תמך ברמטכ״ל הסרבנים: הם בטוחים שהציבור הימני פסיבי, כנוע, רגיל לנגב את הרוק מהפנים וימשיך לצרוך, לקנות ולהאזין למי שמטיל עליו את מימיו. בימים הקרובים הם יגלו שהם טועים".

הצייצן זאב אברהמי זכה לתגובות רבות בעקבות הדברים שכתב: "לא הספיקה לכם העובדה שהבנקים וראשיהם מרוויחים עליכם עמלות מטורפות ומציגים רווחי שיא ומשכורות פסיכיות למרות המצב הכלכלי אז הנה, בנק לאומי יראה לכם מאיפה משתין הדג, ולמי מותר פה לדבר ובשם מי. ינון מגל הוא הקול הכי חזק, מובהק ומוצלח של המגזר הכי גדול והכי מושתק בארץ. עמלת מקארתיזם (האשמת אנשים ללא סיבה או על סמך עדויות מפוקפקות, י"א).

"ניסיון ההשתקה של עיתונאי מהימין רק בגלל הביקורת שהוא משמיע הוא חמור מאד, ופוגע לא רק בעיתונאי אלא בציבור ענק השותף לדעותיו. מול סתימת פיות אסור לשתוק. ינון מגל, חזק ואמץ!", כתב יו"ר ש"ס אריה דרעי. שר השיכון יצחק גולדקנופף הוסיף: "הניסיון של גופים רבי עוצמה לסתום פיות של איש תקשורת בכיר שמייצג השקפה ותפיסת עולם של ציבור רחב במדינת ישראל עלול להיות מדרון חלקלק". 

גם ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית הצטרף אליהם, וכתב: "עדיין לא תמו ימי הפנקס האדום". ח"כ גלית דיסטל צייצה: "למען הסר ספק - בנק לאומי לא החרים את ינון מגל אישית, הוא החרים את כל הצופים של ערוץ 14". ח"כ משה גפני: "לינון מגל יש דעות עצמאיות שאינן מושפעות מקמפיינים שמנהלים על דעות שונות מדעתו. סתימת הפיות שעושים לו מעמיד בספק רב את כל נושא חופש הביטוי במדינת ישראל. ציבור ענק מזדהה עם דעותיו בנושאים שונים ואני מחזק את ידיו".

יגאל מלכה, שבולט בטוויטר, כתב: “האליטה המדושנת והמנותקת יצאה לקרב נגד הציבור שעל גבו היא חיה".

סוקר חדשות 14, שלמה פילבר, כתב: "המפסיד האמיתי כאן יהיה מנכ”ל הבנק חנן פרידמן, שהעמיד עצמו בחזית הקמפיין והבנק שמשרת יותר מרבע מבתי האב בישראל". לעומתם, יאיר לפיד כתב: "ההתגייסות ההמונית של פוליטיקאים בכירים לטובת תזרים המזומנים של האוליגרך מיראשווילי, הבעלים של ערוץ 14, מאוד מרשימה. עד לרגע שינון מגל הושעה לא שמנו לב שכל כך אכפת להם מדמוקרטיה".

כזכור, מגל עצמו הגיב אתמול על הפרשיה וצייץ: "בנק לאומי מתנהג כמו מאפיה. אם מישהו חושב שהוא עדיין חי בימים שבהם התעללו בימין וסתמו לו את הפה אז הוא טועה טעות גדולה. הימים האלה עברו חלפו. אנחנו לא נשתוק מול בנק שעולה בקמפיין עם עומר אדם, ב-15 מיליון שקל, בכל המדיות האפשריות, ומחרים את צופי ערוץ 14. הם ישלמו את המחיר. וזו רק ההתחלה".

מבנק לאומי נמסר כי "הבנק לא פנה לאיש ולא לחץ על איש בנושא". מרדיו 103 נמסר: "בנק לאומי לא פנה אלינו. אנו לא מתייחסים ליחסים שלנו עם השדרנים".

תגיות:בנק לאומיינן מגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה