פיתוח האישיות

איך מתכוננים לשיחה מורכבת, לפתרון קונפליקטים? האומץ לשוחח

קל יותר להיות פסיביים, אבל זה לא טוב ולא מביא אושר, כי לא עושים את מה שרוצים לעשות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי שחי בפחד, הוא אדםשנוח לתמרן אותו. אדם אמיץ אינו מפחד לדבר על המצב ועל העובדה שמפריע לו להיות נתון ללחץ חזק, שמטרתו לשנות את התנהגותו. לא קל לפתח אומץ. הצעד הראשון לכך הוא להתגבר על העצלות. להיות אמיץ פירושו לצאת מהעולם הקטן שלנו ומן ההרגלים, ולכבוש שטחים חדשים. זה הכרחי כדי להיות בעלי השפעה, ולא רק מושפעים וקלים לתמרון. ודאי נוח יותר שלא להשתנות, אלא להשאיר הכול כפי שהוא – לא לשוחח ולא לנסות לפתור את הבעיות, אולם בניגוד לנראה לכאורה, ברוב הפעמים נוחות אינה מובילה לאושר, אלא לעצב.

קל יותר להיות פסיביים, אבל זה לא טוב ולא מביא אושר, כי לא עושים את מה שרוצים לעשות. לפעמים עושים, אבל בסתר, וגם כך קשה להגיע לאושר, כי עסוקים בהסתרה ובחשש מהתגלות. למה להסתתר? הבה נמצא בתוכֵנו אומץ לעמוד בגלוי מאחורי מעשינו. גם ניזום שיחה בנושא. שיחה אינה מזיקה אם בוחרים במילים הנכונות ובזמן המתאים. במקרה הגרוע, השיחה לא תועיל, אבל יש גם סיכוי שבשעת השיחה תגלה כי העומד מולך מסכים עם הרבה ממה שהצגת בפניו. ולגבי הדברים שהוא אינו מסכים איתם – אם אתה שואף שביום מן הימים הוא יסכים אתך, ראשית עליך להניח את הקלפים על השולחן. מי אמר שלא תגלה שטעית במשהו? לכן תחילה הצג את נושא הדיון, ואחר התקדם בדיון עצמו. כך, בהדרגה, תלבנו את הדעות, תבחנו נקודות מבט, ואז יש סיכוי שתגיעו למסקנה משותפת, וגם אם לא – תוכל להגיע לרגיעה, בזכות הידיעה שלפחות ניסית.

כדי שהשיחה אכן תהיה בת תועלת, התכונן אליה. חשוֹב על הנושאים שברצונך להעלות בזיקה למה שמפריע לזולתך. הכן את דבריך על ידי תכנון רצף הדברים ואף בחירת המילים המתאימות, שישמרו על הכבוד של שניכם. חשוב לעשות זאת לא רק כדי לדעת מה לומר, אלא גם מפני שברגע של שלווה, כשאתה עדיין מחוץ לשיחה בפועל, הראש שלך מסוגל לחשוב בצורה טובה יותר, ביתר היגיון ויצירתיות מכפי שהוא מסוגל לעשות כשהוא נתון בלחץ השיחה הקולחת. אל תסתפק בתכנון במחשבה. רשום לפניך את הנושאים ואת הניסוחים, וטוב תעשה אם גם תדמיין את הסיטואציה ואת עצמך יושב על כיסא מול האדם שאתו אתה רוצה לשוחח. זה יסייע לך לאזור אומץ ולהגיע לשיחה מוכן יותר.

תגיות:פיתוח האישיותקונפליקטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה