יש אלוהים

בלי "מזל"מחקר הדנ"א מוכיח: שום "מזל" לא יכול לברוא אדם

כיצד "יודע" העובר כיצד להתרקם לצורתו, לבנות שלב אחרי שלב את כל האיברים המורכבים, את מערכת העצמות, העורקים, הנימים והעצבים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כיצד "יודע" העובר כיצד להתרקם לצורתו, לבנות שלב אחרי שלב את כל האיברים המורכבים, את מערכת העצמות, העורקים, הנימים והעצבים?

הידע לבניית הגוף נמצא בתוך גרעין התא החי, ונקרא בשם דנ"א.

כל תא בגופנו מכיל חומר תורשתי בצורת דנ"א, הדומה לספרייה של מידע מפורט על בניית איברים ותאים. הדנ"א של האדם מכיל 3 מיליארד נוקלאוטידים, אליהם ניתן להתייחס כאל אותיות. כדי לכתוב את כל המידע האדיר של הגנום האנושי, יהיה צורך בערמה של 2,000 ספרים אשר תתנשא לגובה 60 מטר, ויכילו ביחד מיליון עמודים.

מסתבר שספרייה עצומה של מידע גנטי מקופלת בסליל זעיר בתוך גרעין התא, אך גודלה אינו עולה על 5 מיקרומטר (אלף מיקרומטר שווים למילימטר אחד)! קשה להאמין, אך גרעין התא קטן יותר פי 17 מן הנקודה שמודפסת בסוף משפט זה.

המורכבות האדירה של החיים לא נמצאת רק בגוף האדם. אפילו המידע הגנטי של חיידק "פשוט" כמו "אי-כולי" (E. coli bacteria), מכיל כ-3 מיליון נוקלאוטידים.

הביופיזיקאי ד"ר הרולד מורוביץ (Morowitz) חישב ומצא שעבור חיידק בודד, היה נדרש זמן ממושך הרבה יותר משיהיה אי פעם ביקום, אילו כוח הדחף היחיד ליצירתו היה צירופים מקריים של מולקולות.

רוב האנשים אינם מודעים לעובדה, עד כמה נמוכה ההסתברות להתאמה מקרית. לצורך ההמחשה: מהו לדעתכם הסיכוי לכך שערבוב אקראי של 52 קלפים יוביל לסידורם הנכון?

אמנם מדובר רק ב-52 קלפים, אך מספר הווריאציות לסידורן הוא אסטרונומי: 80 מיליון טריליון טריליון טריליון טריליון טריליון. מספר אדיר שנראה כך: 80,658,175,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000

ההסתברות להתאמה מקרית היא 1 בלבד מתוך המספר האדיר שלעיל.

ישנם המשערים את גיל היקום ב-13 מיליארד שנה, אך מספר זה הוא זעיר וזעום בהשוואה להסתברות של 52 גנים מוצלחים! קל וחומר, 3 מיליארד גנים בדנ"א האנושי...

נמצא כי אמונה ב"מזל" אינה מסוגלת להתמודד עם רמת המורכבות האדירה של התא החי, בעלי החיים וגוף האדם.

הכימאי ד"ר רולנד הירש (Roland F. Hirsch) כתב: "החיים, כפי שהם מתגלים לנו על ידי טכנולוגיות חדשות, יותר מורכבים ממה שההשקפה הדרוויניסטית חזתה. המדע המודרני מאפשר לאדם המודע מבחינה מדעית, להיות ספקן לגבי התיאוריות הדרוויניסטיות".

המדע מגשש באפלה, ורק מתחיל לגלות את מה שהקב"ה גילה לנו בהר-סיני לפני אלפי שנים: "ויאמר אלוקים: תוצא הארץ נפש חיה למינה, בהמה ורמש וחיתו ארץ למינה, ויהי כן. ויעש אלוקים את חית הארץ למינה, ואת הבהמה למינה, ואת כל רמש האדמה למינהו... ויברא אלוקים את האדם" (בראשית א', כ"ד-כ"ז). הכול עשה ה' בחוכמה שאין לה שיעור וקץ, והמדע הולך ומתקרב לידיעה זו מדור לדור.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מזלדנ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה