הרבנית חגית שירה

רבה היא האמונה שאתה מאמין בי, בורא עולם. נתת לי עוד יום של חיים

אבל אז מביט בך הקב"ה מלמעלה. הוא רואה אותך, כמה את טובה, ואז הוא אומר לנשמה: תרדי! תרדי, כי אני מאמין בבת שלי שהיא תהיה טובה

אא

"הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא", מנבא בלעם הרשע, והמילים הללו מתחברות נפלא לעבודה החדשה שלנו בטור – ברכות השחר.

בלעם משבח את עם ישראל, שמיד כשהם קמים בבוקר – הם מתפללים, וזה הכוח שלהם: בזכות שהם פותחים את היום בטוב, בברכות, בהודיה – יש להם ברכה, הצלחה ושמחה. וכך אומר רשב"י בזוהר הקדוש: שהרי "כְּשֶׁמַּגִּיעַ הַבּקֶר... הוּא עֵת רָצוֹן לַכֹּל, וְלַעֲשׂוֹת טוֹב לְכָל הָעוֹלָם, אז זְמַן תְּפִלָּה הוּא לְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ הַקָּדוֹשׁ".

הבוקר הוא עת רצון, הוא זמן לעשות טוב. תנצלי את זה!

בואי נתחיל ב"מודה אני". חשבת פעם, מדוע את אומרת "מודה אני" עוד לפני נטילת ידיים? שתזכרי שכל הטומאות שבעולם לא יכולות לטמא את ה"מודה אני" שיהודי אומר! כמה שיהודי ייפול – ה"מודה אני" שלו נשאר תמיד בשלמות. זכרי, הקב"ה החזיר לך הבוקר את נשמתך בחמלה, ברחמים, באהבה... ולמה? כי רבה אמונתך. בכל לילה, כשהנשמה הטהורה שלך עולה למעלה, למקום טהור וקדוש, היא מגישה בקשה להישאר שם. כן! טוב לה וענוג לה כל כך, שהיא לא רוצה לחזור לעולם הזה, המלא ניסיונות ויצר הרע.

אבל אז מביט בך הקב"ה מלמעלה. הוא רואה אותך, כמה את טובה (אנחנו באמת טובות כשאנחנו ישנות), ואז הוא אומר לנשמה: תרדי! תרדי, כי אני מאמין בבת שלי שהיא תהיה טובה. אני מאמין בטוב שהיא הולכת לעשות בעולם... ולכן את אומרת: שהחזרת בי נשמתי בחמלה – רבה אמונתך. רבה היא האמונה שאתה מאמין בי, בורא עולם – נתת לי עוד יום של חיים, כי רבה אמונתך.

אחרי "מודה אני" אנו נוטלות ידיים. רבי שמעון בר יוחאי מסביר בזוהר הקדוש כי נטילת ידיים היא התקדשות, וכאשר את נוטלת את ידייך בכלי (נטלה) כאן למטה, מקדשים אותך בכלי מלמעלה. וכך אומר הזוהר: "בטרם יקדש האדם את ידיו בבוקר, נקרא טמא. כיוון שהתקדש, נקרא טהור" (זוהר וישב).

נטילת ידיים כהלכה מסוגלת לטהרת הנפש, ובכוחה להשפיע על הברכה, ההצלחה והפרנסה שלך. מים, לפי הקבלה, מבטאים חסד, והם היסוד הרוחני הגבוה והנשגב ביותר. עשר אצבעותיך, שבהן את פועלת במשך היום, הן כנגד עשר הספירות, אשר כל כוחות היצירה נמשכים דרכן.

החזיקי את הנטלה ביד ימין, ומלאי אותה במים. כעת העבירי את הנטלה ליד שמאל, ושפכי את המים על ידיך - תחילה שפכי על יד ימין, אחר כך על יד שמאל – עשי כך שלוש פעמים (ויש אומרים ארבע, הפעם הרביעית מסוגלת לבריאות הגוף והנפש). שימי לב שהמים יגיעו עד פרק כף היד. בסיום הנטילה שפשפי את אצבעותייך, הרימי את ידייך וברכי. נגבי את ידייך רק אחרי הברכה.

המשך בשבוע הבא.

תגיות:נטילת ידייםהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה