נטורופתיה ורפואה טבעית

האם כל נפיחות בבטן היא שומן בטני? ולמה זה קורה?

כאשר הפסולת רבה מידי, אין לכבד יכולת לעמוד בעומס. הוא לא מסוגל לאגור כמות גדולה של שומן – ולכן הגוף אוגר את השומן המיותר סביב האיברים הפנימיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שומן בטני הוא השומן העמוק שעוטף את האיברים הפנימיים. הוא נקרא גם "שומן ויסרלי". הוא עוטף את הכבד, המעי, הקיבה ועוד. המראה הלא אסטטי הוא החלק הפחות חשוב. מבחינה בריאותית הוא עלול לגרום להתפתחות של מחלות ובעיות בריאותיות.

חשוב לדעת שלא כל נפיחות בבטן היא בהכרח שומן בטני. יש סיבות נוספות שצריך לבדוק.

למה השומן הבטני נתקע גם כששומרים על דיאטה מאוזנת?

הגוף שלנו אוגר מזון לתקופות ארוכות. רקמות השומן אוגרות ליום קשה. בתקופה שלנו, דור השפע, אנחנו סובלים מעמידות לאינסולין – הלבלב מפריש אינסולין כדי לווסת את רמות הסוכר. הגוף לא מצליח לקלוט את הסוכר בתאים, וזה גורם לכך שהסוכר בדם נאגר לשומן. בנוסף לזה, התהליך גורם להתשה של הלבלב ולהחלשת התפקוד שלו, ולפגיעה באיזון הסוכר בדם.

הכבד הוא מעין מעבדה לניקוי פסולת, שמגיעה גם מהמזון שאנו מכניסים. כאשר הפסולת רבה מידי, אין לכבד יכולת לעמוד בעומס. הוא לא מסוגל לאגור כמות גדולה של שומן – ולכן הגוף אוגר את השומן המיותר סביב האיברים הפנימיים.

ישנם כאלו שבלוטת התריס אצלם פועלת באיטיות, ולא תמיד זה בא לידי ביטוי בבדיקות הדם. הפעילות נחלשת, ועדין ההורמונים תקינים. תת-פעילות סמויה של בלוטת התריס תביא לאגירת שומן, במקום שהגוף ישתמש בו.

חוסר שינה בשעות הנכונות יגרום לעליה ברמות הקורטיזול בדם, מה שיעלה את רמות הסוכר ויוביל לאגירת שכבות שומן סביב האיברים הפנימיים בחלל הבטן.

עוד סיבה מרכזית לאגירת שומן בטני היא מערכת העיכול, שלא מצליחה לפרק פסולת בצורה טובה, או שהמערכת לא מצליחה לעמוד בעומס הרעלני. המזון שנכנס לא מותאם לגיל או לחוזק.

אכילה של חלבונים מהחי בשעות הלילה המאוחרות לא מאפשרת לגוף יכולת פירוק והטמעה של החלבון. המערכת נחלשת והריריות נשחקות, מה שגורם גם לכבד לעבוד קשה, מפני שהוא אחראי על הפסולת. כשאין לו יכולת לעשות זאת, החלבון הופך לשומן שנאגר בחלל הבטן.

כבד צריך מידי פעם ניקוי, כדי שיוכל להמשיך לעשות את התפקידים הרבים שלו בצורה טובה שתיצור הרמוניה ובריאות אופטימלית בכל איברי הגוף, ויש לזה השפעה גם על הנפש.

המשך בשבוע הבא.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותשומן בטני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה