חדשות בארץ

חוקר העולם הערבי: "דף הוא האיש מספר אחד, לא סינוואר. אנחנו בנינו אותו"

המזרחן והחוקר אדי כהן הסביר כי החיסול של מוחמד דף "מטלטל את סינוואר. אם הייתי סינוואר, הייתי חושב 'איך ידעו איפה הוא נמצא?' ו'מי נתן את המידע?' הוא יתחיל לחשוד בכולם"

אדי כהן אדי כהן
אא

"העולם הערבי, כולל מדינות המפרץ, לא מתעניין במה שקורה בעזה, מדינות המפרץ עסוקות בחופשות הקיץ, והעם שלהן אינו מתעניין בסוגיה הפלסטינית כרגע. זה קיץ עכשיו. בקיץ, הם לא נמצאים במדינות שלהם. הם נוסעים לספרד, לבריטניה". כך אמר המזרחן וחוקר העולם הערבי, אדי כהן, בראיון למעריב, בו הוסיף כי "לא מעניין את העולם הערבי" אם חיסלו את מוחמד דף.

"אני שומע את ערביי ישראל בהפגנות אומרים 'אנחנו הגברים של מוחמד דף'. מוחמד דף הוא מיתוס בקרב הפלסטינים, ולא משנה אם הם מרמלה, מיפו, או מעזה, אבל אנחנו בישראל הפכנו אותו למיתוס. אנחנו שידרנו כל הזמן ש'ניסינו', 'חיסלנו', 'לא הצלחנו', 'שבע נשמות', 'הוא חתול'. כך בנינו אותו".

לדברי כהן, "היום דף הוא האיש מספר אחד, סינוואר לא מספר אחד. הוא ראש גדודי אל קסאם. הוא השליט של עזה. אבל ראינו במשך 30 שנה, שאם מחסלים מישהו זה לא ממוטט את הארגון. ניחתה עליהם מכה, אבל זה לא ממוטט את הארגון, זה לא  גיים צ'יינגר מבחינתנו".

בהמשך הוסיף כהן כי "חמאס מפורק כמעט, החיסול יכול להשפיע ולגרום לאנשים לעזוב את הדרך הזו. אך מכאן להגיד שהחמאס מתמוטט – אני לא מקבל את הגרסה הזו."

בהתייחסו למנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, טען כהן כי החיסול של דף "מטלטל אותו". לדבריו, "זו מכה להנהגה שנשארה בחיים. זה מוריד להם את המורל באופן שחבל על הזמן. אם הייתי סינוואר, הייתי חושב 'איך ידעו איפה הוא נמצא?' ו'מי נתן את המידע?'. הוא יתחיל לחשוד בכולם, זה יגרום לחשדנות בקרב המקורבים, זו מכה עבורם. את זה אני יכול להגיד לך בוודאות".

תגיות:מוחמד דףיחיא סינווארחרבות ברזלאדי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה