בריאות ותזונה

לא תאמינו לזה: האם לעיסת מסטיק באמת מזיקה לנו?

רופאה מומחית קובעת כי למסטיק יש לא מעט יתרונות, כמו מניעת עששת, מניעת ריח רע מהפה והורדת רמת החומציות. אז למה אסור לאכול אותו ללא הגבלה, גם אם הוא לא מכיל סוכר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו חושבים שלעיסת מסטיק עלולה להזיק לבריאות השיניים, אך מתברר שלא כך הם פני הדברים. כיום, קיימים מספר רב של סוגי מסטיקים, חלקם בלי סוכר ופחות מזיקים, אבל מצד שני – הם מכילים חומרים פחות בריאים, כמו ממתיקים מלאכותיים ממספר סוגים.

"לעיסת מסטיק מביאה עמה יתרונות וחסרונות, כאשר על מנת להפיק תועלת מלעיסת מסטיק - ראשית יש ללעוס מסטיק ללא סוכר", כותבת ד"ר ענת קפלן ולך, מנהלת רפואית מכבידנט הוד השרון, מומחית לרפואת הפה, בטור לאתר וואלה. לדבריה. "הסיבה לכך היא שמסטיקים המכילים סוכר עלולים לגרום להתפתחות עששת, במיוחד באנשים עם נטייה גנטית מוגברת לעששת".

אז מהם היתרונות בלעיסת מסטיק? ראשית, מסטיק מונע היווצרות עששת. "על פי מחקרים, לעיסת מסטיק של כ-20 דק לאחר ארוחה מיטיבה לבריאות הפה. הלעיסה מורידה את רמת החומציות, מעלה את קצת זרימת הרוק, ובכך מונעת היווצרות עששת, הידועה כחורים בשיניים", היא כותבת ומוסיפה כי הוא מונע בחילות וגם ריח רע מהפה. 

"הלעיסה לא רק מוסיפה רעננות, אלא מסלקת שיירי מזון ובקטריות, כשעליית הפרשת הרוק הנגרמת בעקבות הלעיסה מאפשרת את שטיפת הפה ובכך מפחיתה ריח רע", הוסיפה. עוד מצאה, כי המסטיק עשוי לסייע בגמילה מעישון.

מצד שני, למסטיק יש גם חסרונות כאשר מדובר בלעיסה מתמשכת. לפי ד"ר קפלן ולך, הוא עלול לגרום לכאב באיזור מפרק הלסת. עוד היא מציינת: "אחת מתופעות הלוואי של לעיסת המסטיק היא עלייה ברגישות באזור מפרק הלסת כתוצאה מעומס יתר כרוני על שריר הלעיסה הקשורים למפרק".

היא מדווחת גם על תופעה פחות מוכרת: כאבי ראש. "תופעה זו נפוצה בעיקר באוכלוסייה צעירה, במהלך הכנות למבחנים המלוות במתח רב. לעיסת מסטיק במצבי לחץ יכולה להוביל ללעיסה ממושכת וארוכה יותר, חזקה יותר ומהירה יותר, ובזאת להחמיר את הבעיה הנגרמת ולהוביל לכאב ראש".

לסיום, היא כותבת כי לעיסת מסטיק מגבירה את קצב ייצור הרוק, שעוזר לנטרל ולשטוף חומצות הנוצרות בפה במהלך פירוק המזון, אך שימוש יתר גורם לתופעות לוואי לא רצויות.

תגיות:מסטיקבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה