חדשות בעולם

נשואה ליהודי, בת להורים מג'מייקה והודו: מי את, קמלה האריס?

קמלה האריס מקווה להיות הנשיאה האמריקנית הראשונה של ארצות הברית. היא בעלת קשרים עם הפלג הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, ולאחרונה השמיעה ביקורת חריפה על ישראל

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

קמלה האריס, בת 59, שואפת להיות הנשיאה האמריקנית הראשונה של ארצות הברית. במידה ואכן תיבחר, היא תהיה האישה השחורה הראשונה שתכהן בתפקיד זה.

האריס, בת להורים מהגרים מג'מייקה ומהודו, מכהנת כיום כסגניתו של הנשיא ג'ו ביידן. לפני כן החזיקה בתפקידים משמעותיים, והיתה התובעת הכללית של מדינת קליפורניה וחברת סנאט.

לאור המוצא שלה, האריס צפויה למשוך מצביעים לא-לבנים, שלהם יכולה להיות השפעה משמעותית על המרוץ.

במהלך קמפיין הבחירות שלה, האריס צפויה להדגיש את הידע והניסיון שלה בנושאים פליליים, במיוחד סביב חקירות טראמפ.

בעלה של האריס, דאגלס אמהוף, הוא יהודי, ובתפקידה כתובעת מחוז סן פרנסיסקו היא אף הקימה יחידה לטיפול בפשעי שנאה, שרבים מהם כוונו כלפי יהודים. נושא זה הפך למוקד עבודתה גם כששימשה התובעת הכללית של קליפורניה.

 

יחסה של האריס לישראל

היחס של האריס לישראל מתאפיין במורכבות מסוימת. בעוד ביידן מדגיש כי הוא אוהב את ישראל וכי במהלך הקריירה הפוליטית הארוכה שלו הוא נפגש עם מנהיגים ישראלים רבים, להאריס יש קשרים טובים עם הפלג הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, אשר הפך בשנים האחרונות פרו-פלסטיני ואנטי-ישראלי יותר ויותר.

לאחר הטבח, היתה האריס שותפה לתמיכתו האיתנה של ביידן בישראל, אך במקרים רבים השמיעה ביקורת חריפה מאוד, יותר מזו של ביידן, על ניהול המלחמה.

בחודש מרץ האריס תקפה את ישראל ואמרה כי היא לא עושה מספיק כדי להקל על "הקטסטרופה ההומניטרית" שהתפתחה במהלך הפעולה הקרקעית בעזה. בהמשך ציינה כי ישראל "תישא בהשלכות" אם היא תפתח במבצע קרקעי ברפיח.

הסיכויים של קמלה האריס להיות הנשיאה הראשונה של ארצות הברית תלויים במגוון רחב של גורמים. מצד אחד, יש לה ניסיון עשיר ותמיכה מהפלג הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, מה שיכול לסייע לה למשוך מצביעים צעירים ולא-לבנים. בנוסף, תמיכתו של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן מעניקה לה יתרון משמעותי.

מצד שני, הביקורת שלה על ישראל ויחסיה עם הפלג הפרוגרסיבי עשויים להרחיק מצביעים מסורתיים יותר במפלגה הדמוקרטית ובקרב הציבור הרחב. הבחירות לנשיאות הן תמיד בלתי צפויות, והצלחתה של האריס תלווה ביכולת שלה לאחד את המפלגה הדמוקרטית ולהציג חזון ברור ומשכנע לעתיד ארצות הברית. קשה להאמין שהיא תצליח להתגבר על האתגרים הללו, להביס את טראמפ, ולהפוך לנשיאה האמריקנית הראשונה.

תגיות:ארה"בקמלה האריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה