פיתוח האישיות

מה צריך כדי ליצור? דבר ראשון, להתמודד עם העצלות

העצלות היא סוג של מכשול פנימי, ביטוי של היצר הרע. ההתמודדות הטובה ביותר איתה היא: לא להתפשר בשום פנים ואופן! "רק עוד דקה של שינה" – זה המתכון להתחלת הנפילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כפי שכבר אמרנו, המכשולים העיקריים למימוש הפוטנציאל הם הכוחות הקיימים בתוך האדם עצמו. הביטוי החזק וההרסני ביותר של הכוחות האלה הוא העצלות. היא נמצאת בבני אדם במטרה למנוע את מעשיהם. במקרים קיצוניים, העצלות יכולה להרוס את האדם, כפשוטו, היות שמי שאינו עושה מאומה הוא חסר ערכים. היא יכולה להופיע בכל מיני רגעים, אך יש דרך להילחם בה.

כבר הוכח, שככל שאדם עסוק יותר הוא מוכן ומזומן יותר לפעול. אם אתה אדם שקם מוקדם בכל בוקר, הולך לישון מאוחר ואת עיקר זמנך ממלא בפעילויות בונות, כגון לימודים, פעילות חברתית, עבודה, ספורט ומצוות, ממילא אתה נתון פחות להשפעת העצלות. לכן, אדם שאומר שאין לו זמן לשום דבר, הוא מי, שבעצם, יש לו זמן פנוי רב מאוד. ככל שאדם עסוק יותר כך הוא מרגיש שיש לו זמן רב יותר לפעילויות נוספות. זה קורה מפני שהעצלות גונבת את זמנם של האנשים. הרי אדם יכול לטעון שאין לו פנאי לפני עשר בבוקר – מפני שהוא רגיל ליהנות מארוחת בוקר ארוכה. אחרי חמש אחר הצהריים – כי סיים את יום העבודה ועליו להתרווח ולצפות בטלוויזיה, וכן הלאה.

זכור: ביממה יש עשרים וארבע שעות! אדם יכול ללמוד או לעבוד במשך שמונה שעות, לישון אותו מספר שעות בערך, לייחד זמן לארוחות, לפתירת בעיות אישיות ולפנאי – ועדיין יישאר לו זמן רב. בימינו, אדם שמקדיש שעה ביום להשתתפות בפרויקטים חברתיים וקהילתיים, בלימוד תורה ובעיסוק בפעילויות המביאות תועלת לאנשים אחרים, כבר נמצא מעל הממוצע. חשוֹב! אתה יכול לעשות יותר מזה!!!

העצלות היא סוג של מכשול פנימי, ביטוי של היצר הרע. ההתמודדות הטובה ביותר איתה היא: לא להתפשר בשום פנים ואופן! "רק עוד דקה של שינה" – זה המתכון להתחלת הנפילה.

כשהשעון מצלצל – אל תחשוב, תפעל כאילו היית רובוט; קום מהמיטה! לך לשטוף פנים! ברור שתמיד יהיה בתוכך קול חרישי ששואל: 'האם לא מוטב להישאר עוד קצת במיטה?' אבל עליך לחסום אותו! הדרך הטובה ביותר היא: פשוט לקום, בלי להתווכח עם היצר הרע, ולחשוב על הדברים הטובים שהיום הזה יביא לך.

אנשים ברמה רוחנית גבוהה מצליחים להתגבר על העצלות, כי יש להם מודעות גבוהה למעשיהם. אם נחזור לדוגמה הקודמת: ברגע שאדם מתעורר, במקום לחשוב על נוחות הכר, אם יש לו מודעות הוא יחשוב על משמעותו של יום חדש. הוא יודע שאלוקים לא חייב לנו דבר, גם לא התעוררות מחודשת זו, ורק מפני טובו האין-סופי הוא מאפשר לנו להתעורר מדי יום. מסיבה זו, עלינו להגיב בשמחה ובאהבה על העובדה שהתעוררנו, ולקפוץ מיד מהמיטה. אדם חכם אינו ישן 'עוד', מכיוון שאין לו זמן לבזבז. הוא יודע שהזמן חולף ואינו חוזר, ואם הוא יישאר במיטה, כל מה שהיה יכול לעשות – יתפוגג. אנשים כאלה הם אנשים מיוחדים מאוד, ולך יש כל הדרוש להיות כזה!

מתוך הספר "מסעו של דן אחר משמעות החיים", מאת רוני דיין. לרכישת הספר בהידברות שופס, לחצו כאן.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פיתוח האישיותעצלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה