חדשות בארץ

צה"ל: החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב אינם בין החיים

נציגי צה"ל הודיעו למשפחותיהם של החטופים אלכס דנציג (76) ויגב בוכשטב (35) כי הם נהרגו לפני מספר חודשים בחאן יונס וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. צה"ל: "אין קשר בין ההודעה לבין הפעולה שהחלה הבוקר בחאן יונס"

יגב בוכשטב (צילום: באדיבות המשפחה)יגב בוכשטב (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

דובר צה"ל הודיע היום (שני) כי נמסרה הודעה למשפחותיהם של החטופים הישראליים אלכס דנציג ויגב בוכשטב, על כך שאינם בין החיים. השניים נהרגו לפני מספר חודשים בחאן יונס, בזמן פעולה של צה"ל בעיר. צה"ל הודיע כי "נסיבות מותם מצויות בבדיקה בצה"ל".

בצבא הבהירו, כי אין קשר בין מועד הפשיטה החוזרת שהחלה הבוקר בחאן יונס למועד ההודעה למשפחות. יש לציין כי באותה תקופה נהרגו בשבי בחאן יונס ארבעה חטופים אחרים, שצה"ל כבר הודיע על מותם: חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופולוול.

מספר החטופים שאינם בין החיים, מתוך ה-120 שנמצאים ברצועה, מגיע כעת ל-46.

מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

יגב בוכשטב (35) נחטף בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון (36), ששוחררה בסוף נובמבר בעסקת החטופים הראשונה לאחר 53 ימים בשבי.

מקיבוץ נירים נמסר: "בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו כעת על הרצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם".

במטה המשפחות להחזרת החטופים ספדו ליגב: "אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. יחד עם אשתו רימון, הוא גידל חמישה כלבים וחמישה חתולים שאת חלקם אסף לשיקום".

אלכס דנציג בן ה-76, מייסד המסעות לפולין ותושב ניר עוז, נחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה. הוא נולד בוורשה, בעל אזרחות פולנית ולאורך השנים הוביל את הדיאלוג הישראלי-פולני ונחשב לדמות נערצת בארץ ובפולין, שם אף זכה לאותות כבוד.

אלכס היה אב לארבעה וסב ל-13. הוא עלה לארץ ב-1957 והגיע לקיבוץ ניר עוז, שם עבד בחקלאות וניהל את תחום ההשקיה, לימד דורות של תלמידים בבית הספר מעלה הבשור, וב-1986 החליט להקדיש את חייו להוראת השואה וליצירת דיאלוג בין היהודים לפולנים.

במטה המשפחות להחזרת החטופים ספדו לאלכס: "היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ביד ושם והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים. אתמול חל יום הולדתו ה-76".

ביד ושם ספדו לדנציג: "יד ושם אבל וכואב את מותו של חברנו אלכס דנציג, שותף מסור ונאמן לזיכרון השואה והנחלתה לדורות הבאים. אלכס היה שותף מסור של יד ושם בקורס הכשרת מדריכי מסעות נוער בפולין ובהוראת השואה בפולין והוביל סמינרים רבים לאנשי חינוך, אנשי דת ורבים אחרים שאינם יהודים, במסגרת המרכז לחינוך והוראת השואה ביד ושם. אלכס היה איש אשכולות, מומחה מוערך לתרבות פולין ולמערכת היחסים ההיסטורית המורכבת של שני העמים. איש משפחה למופת ועובד אדמה גאה".

תגיות:חטופים בעזהאלכס דנציגיגב בוכשטב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה