חדשות בארץ

החשש המשפטי: אימהות ללוחמים יקימו חמ"ל ייעוץ

ארגון "אימהות הלוחמים" מקים מערך יעוץ משפטי ראשוני ללוחמי וחיילי חרבות ברזל. אימו של לוחם בהנדסה קרבית: "יש גופים שמנסים להפליל את החיילים שלנו, אנחנו ניתן להם גב משפטי"

לוחמים ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)לוחמים ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

ארגון "אימהות הלוחמים" הודיע היום (שני) על הקמת מערך סיוע משפטי ראשוני, המיועד לחיילים וחיילות שיוצאים משדה הקרב. המערך נועד לסייע לכל המביע חשש מפני הליכים משפטיים העלולים להינקט נגדו, על פעולות שנדרשו לבצע בשדה הקרב או במסגרת "חרבות ברזל", על כל שלביה.

מהארגון נמסר כי במסגרת המערך, "יינתן ייעוץ משפטי ראשוני על ידי עורכי דין מנוסים בתחום הדין הפלילי והדין הבינלאומי, אשר ידעו להעניק ייעוץ מותאם אישית לכל חייל וחיילת".

כזכור, עדת החוקה דנה אתמול בנושא "התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הלוחמים בגין "רצח מחבל נוח'בה'". זאת בהמשך למעצרם של מספר אזרחים, חיילי מילואים, שחיסלו מחבלים במהלך קרבות בעוטף, לשם נסעו על אזרחי כדי לסייע. בית המשפט, לאחר שעיין בחומר שהונח בפניו, הורה על שחרורם ובהמשך הודיעה המשטרה כי החשד לרצח הוסר.

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, הבהיר כי "להגיד שאנחנו מרפים את ידי הלוחמים זה רחוק מזרח ממערב. אני אישרתי את החקירה והראיות מחייבות פתיחה בחקירה. עשינו זאת בלב כבד על פי תשתית ראייתית מבוססת עם חשד סביר".

חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) תקף בדיון היום את איסמן ואמר כי "הפרקליט לא דובר אמת. בית המשפט אמר אחרי שראה את חומר החקירה שאין חשד סביר לעבירה של ביצוע רצח". איסמן ענה: "גם במצב לחימה, כשאדם לא מהווה סכנה והוא מנוטרל לחלוטין - המתה שלו יכולה לעלות לכדי עבירה".

ארגון "אימהות הלוחמים": "כאימהות שבניהם ובנותיהן נמצאים עכשיו בשדה הקרב אנו חוששות מאוד מהיהירות והאדישות של אנשי פרקליטות המדינה, שהראו בדיוק כי לכל לוחם אמיץ בשדה הקרב יהיה קרב משפטי לנהל לבדו אחרי הקרב. הפקרת לוחמים בשדה הקרב על אמת. אנחנו קוראות לקדם באופן מיידי הענקת חסינות מלאה לכל לוחם שיוצא אל הקרב".

תגיות:אימהות ללוחמיםסיוע משפטי לחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה