דיכאון וחרדות

הכוח הסודי של ראייה חיובית: כך התמקדות בטוב תשנה לכם את החיים

תמיד אומרים לכם "להרכיב משקפיים ורודים"? אנשים מסביב ממליצים לכם "להסתכל על החיים בצורה חיובית?", הם כנראה צודקים. מחקרים מוכיחים שראייה חיובית עשויה להיות המפתח לשינוי משמעותי בכל תחומי החיים. איך זה עובד, ומה הדבר הכי חשוב שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו? הכל לטובה

אא

בעידן שבו אנחנו מוצפים בחדשות שליליות ובמידע מלחיץ, חשוב לזכור שיש לנו הכוח לבחור איך לראות את העולם סביבנו. מבט חיובי אינו רק דרך למניעת סטרס, אלא כלי בעל השפעה מרחיקת לכת על הרווחה האישית, הבריאות וההצלחה שלנו.

איך התמקדות בטוב יכולה לשפר את הבריאות הנפשית, לחזק את מערכות היחסים, להעלות את הפרודוקטיביות ולהעניק לנו תחושת סיפוק ואושר אמיתיים? יצאנו לבדוק:

נתחיל ביתרונות הברורים בהם זוכה אדם בעל הסתכלות חיובית על החיים

  1. בריאות טובה

אנשים שמתמקדים בדברים חיוביים ונמנעים מלשקוע בשליליות, נוטים ליהנות מבריאות נפשית ופיזית טובה יותר, כך עולה ממספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות. ראייה חיובית מסייעת בהפחתת מתחים וחרדות, משפרת את מצב הרוח ומקדמת תחושת רווחה כללית. בנוסף, המחקרים הראו כי אנשים חיוביים נוטים לסבול פחות ממחלות כרוניות, יש להם מערכת חיסונית חזקה יותר, והם מתאוששים מהר יותר ממחלות ופציעות. שווה.

מחקר שנערך על ידי בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד מצא שאופטימיות קשורה לחיים ארוכים ובריאים יותר. המחקר, שכלל גברים ונשים, ונמשך במשך 35 שנים, בחן את הקשר בין אופטימיות לתמותה, וגילה כי אנשים עם גישה חיובית לחיים היו בעלי סיכון מופחת לתמותה.  המחקר גילה כמה ממצאים חשובים ובינהם העובדות הבאות:

  • אנשים אופטימיים היו בעלי סיכון מופחת ב-30% למות ממחלות שונות, בהשוואה לאנשים פחות אופטימיים.
  • אנשים אופטימיים נטו לעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר יותר, ישנו טוב יותר ואכלו בריא יותר מאלו שהיו פחות אופטימיים.
  • אנשים אופטימיים נמנעו מעישון יותר מאשר אלו שהיו פחות אופטימיים.

  1. חיזוק מערכות יחסים

אדם שמתמקד בדברים טובים ובוחר לראות את הטוב שבזולת, נוטה ליצור קשרים בריאים יותר עם הסובבים אותו. גישה חיובית מסייעת להימנע מקונפליקטים ומעודדת הבנה ושיתוף פעולה. ראייה חיובית יכולה לשפר את הקשרים הבינאישיים בדרכים רבות:

  • הגברת האמון וההבנה: כאשר אנחנו מתמקדים בטוב שבאחרים, אנחנו רואים את הכוונות הטובות שלהם ומעריכים את המאמץ שהם משקיעים בקשר.
  • הפחתת קונפליקטים: במקום להתרכז בשגיאות או בפגמים של אחרים, אדם חיובי רואה את ההיבטים החיוביים, מה שמקל על פתרון מחלוקות בצורה נעימה יותר.
  • שיפור התקשורת: תקשורת חיובית ופתוחה היא הבסיס לכל מערכת יחסים מוצלחת. אדם המתמקד בטוב ובחיובי, נוטה להיות פתוח יותר בשיחות. מה שמאפשר לו לבטא את עצמו בצורה ברורה ומכבדת, ולבנות קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.

  1. הצלחה בעבודה ובחיים האישיים

אנשים עם גישה חיובית נוטים להיות פרודוקטיביים יותר ומצליחים בעבודתם. הם מסוגלים להתמודד עם אתגרים ביעילות רבה יותר, לפתח פתרונות יצירתיים ולשמור על מוטיבציה גבוהה. מחקר שנערך על ידי שון אקור, מומחה בתחום הפסיכולוגיה החיובית, הראה שהאושר והאופטימיות משפרים את הביצועים וההישגים של עובדים. המחקר מצא שעובדים שמאמצים הרגלים חיוביים כמו הכרת תודה, כתיבת אימיילים חיוביים לעמיתים או מדיטציה, חווים עלייה של 31% בפרודוקטיביות ו-23% פחות תסמיני עייפות.

אז, איך עושים את באמת? איך מתסכלים על העולם במבט חיובי, למרות הכל?

הכרת תודה. הכרת תודה היא דרך פשוטה אך עוצמתית להגביר את הרגשות החיוביים. הקדישו כמה דקות בכל יום לחשוב על הדברים שאתם מודים עליהם. זה יכול להיות כל דבר קטן, כמו כוס קפה בבוקר, שיחה נעימה עם חבר, או רגע של שקט בטבע. והכי טוב – נהלו מחברת תודה שבה תכתבו מדי יום 5 דברים עליהם אתם מודים. על יתרונות כתיבת תודה מדי יום תוכלו לקרוא כאן.

התמקדו בהצלחות ולא בכישלונות. במקום להתמקד במה שלא הצליח, שימו דגש על ההצלחות שלכם והפכו את הכישלון לשיעור שיש ללמוד ממנו - ראו בו הזדמנות ללמידה ולצמיחה.

הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים. האנשים שאנחנו מבלים איתם, משפיעים מאוד על ההרגשה הכללית שלנו. הקיפו את עצמכם באנשים שמעודדים אתכם ורואים את הטוב שבכם.

חפשו את הטוב בכל מצב, גם בעצמכם. הרגילו את עצמכם, בכל סיטואציה, גם אם היא נראית לכם שלילית במבט ראשון, לחפש את הדברים החיוביים. ממש התעקשו על חיפוש הנקודה הטובה שמצב הנוכחי. בכל סיטואציה שלילית, נסו לשאול את עצמכם שאלות כמו "מה אני יכול ללמוד מזה?", "איך זה יכול לחזק אותי?", "האם יש משהו טוב שיכול לצאת מזה?". שאלות אלו יכוונו אתכם לראות את ההיבטים החיוביים גם במצבים קשים. גם בעצמכם חפשו נקודות טובות, התרגלו לדבר אל עצמכם בלשון חומלת וחיובית, כפי שמבקש רבי נחמן מברסלב: "וכן צריך האדם למצא גם בעצמו (נקודות טובוץ), כי זה ידוע שצריך האדם לזהר מאד להיות בשמחה תמיד, ולהרחיק העצבות מאד מאד. ואפילו כשמתחיל להסתכל בעצמו ורואה שאין בו שום טוב, והוא מלא חטאים, ורוצה הבעל דבר להפילו על ידי זה בעצבות ומרה שחורה...רק צריך לחפש ולמצא בעצמו איזה מעט טוב, כי איך אפשר שלא עשה מימיו איזה מצוה או דבר טוב" (ליקוטי מוהר"ן תורה רפ"ב).

הכל עובר בחיים. גם במצבים הקשים ביותר, חשוב לזכור שהכל זמני. הזמן עובר והדברים משתנים, ושום מצב שלילי לא נמשך לנצח. הידיעה שהמצב הקשה הוא זמני בלבד, יכולה לעזור לכם לראות את האור בקצה המנהרה.

החיפוש אחר הנקודות הטובות בכל סיטואציה הוא לא רק דרך לשפר את מצב הרוח שלנו, אלא גם כלי חשוב לשיפור הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. עם הזמן, תגלו שכאשר מתמקדים בטוב, החיים נעשים מאושרים, בריאים ומצליחים יותר בכל תחום.

גם אתם חושבים שצריך להסתכל על החיים במבט חיובי? כתבו לנו בתגובות.

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חשיבה חיוביתהכרת טובההודיה להשםכתיבת תודההסתכלות חיוביתשינוי בחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה