חדשות בארץ

דיווח: עשרות הרוגים בתקיפות צה"ל בחאן יונס, חטיבת הנח"ל יצאה מרפיח

צה"ל החל במתקפה נרחבת על מזרח חאן יונס ותקף מהאוויר ומהקרקע, בעקבות מידע על המצאות מחבלים רבים במרחב. חטיבת הנח"ל חיסלה במהלך חודשיים כ-150 מחבלים

אמצעי לחימה שנתפסו ברפיח (צילום: דובר צה"ל)אמצעי לחימה שנתפסו ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל החל בשעות הבוקר (שני) בפעולה רחבה במזרח חאן יונס, ארבעה חודשים לאחר שסיים את הפעילות המבצעית הראשונה בעיר. התקיפות הינן משולבות, מהאוויר ומהקרקע. הפלסטינים דיווחו כי ישנם כ-50 הרוגים ביעדים שכוחות צה"ל תקפו. במקביל צה"ל תקף בנוסיראת ובסביבתה.

על פי דובר צה"ל, כוחות אוגדה 98 החלו בפעילות משולבת בעל ובתת הקרקע בחאן יונס, בעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב, ובעקבות ניסיונות שיקום של חמאס.

במסגרת הפעילות, תקפו הכוחות וחיסלו מחבלים באמצעות תקיפות אוויריות וירי טנקים. החל משעות הבוקר כלי טיס של חיל האוויר, בשילוב כוחות ארטילריה, תקפו יותר מ-30 תשתיות טרור בחאן יונס, ביניהם האזור ממנו בוצע שיגור שנפל בשטח פתוח סמוך לנירים, מוקדם יותר היום.

בנוסף, חיל האוויר תקף מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, פירים תת קרקעיים, ומבנים ששימשו את מחבלי חמאס.

חטיבת הנח"ל סיימה את פעילותה ברפיח

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי חטיבת הנח"ל סיימו את פעולתם ברפיח, בתום כחודשיים של לחימה. במהלך הפעילות השלימו הכוחות ארבעה מבצעים חטיבתיים, תקפו מטרות חמאס, חיסלו יותר מ-150 מחבלים שהיוו איום על הלוחמים ואיתרו כ-400 אמצעי לחימה שונים.

נמסר כי בין היתר, פעלו לוחמי החטיבה בדרום ובמרכז שכונת "ברזיל", בצפון מחנה הפליטים "יבנא", ובמחנה הפליטים "אל-שבורה".

בדרום שכונת "ברזיל", הכוחות השמידו תוואי תת-קרקעי משמעותי באורך מאות מטרים שכלל מספר קומות ומפלסים. בצפון מחנה הפליטים "יבנא", ביצעו מבצע ממוקד במהלכו חיסלו מחבלים ואיתרו מחסני אמל"ח.

במרכז שכונת "ברזיל" ומחנה הפליטים "אלשבורה", הכוחות איתרו מחרטות על ותת-קרקעיות, רקטות ופירים שמובילים לתוואים תת-קרקעים. במבצע האחרון, פשטו הכוחות על בית ספר סמוך לציר ההומניטרי, בו התבצרו מחבלים חמושים שניסו להשתלט על הציר. הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו וחיסלו את החמושים על הציר, ואיתרו בחצר בית הספר פיר מבצעי ששימש את המחבלים.

תגיות:חטיבת הנח"למלחמת חרבות ברזלרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה