חדשות בארץ

אושר בקריאה ראשונה: אונר"א תוכרז כארגון טרור

מליאת הכנסת אישרה שלוש הצעות חוק הנוגעות לארגון הסיוע, שפעיליו בעזה סייעו לחמאס וחלקם אף השתתפו בטבח בעוטף. תיאסר פעילות הארגון בישראל

המחאה נגד אונר"א בירושלים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)המחאה נגד אונר"א בירושלים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (שני), בקריאה ראשונה, שלוש הצעות חוק נגד אונר"א, לפיהן הסוכנות תוכרז כארגון טרור ופעילותה בישראל תופסק. לפי הצעות החוק, הסוכנות לא תפעיל כל נציגות, לא תספק כל שירות ולא תקיים כל פעילות בשטחה הריבוני של המדינה. בהצעות החוק נכתב בנוסף כי ישראל תפסיק את יחסיה עם אונר"א ופקודת החסינות וזכויות היתר של האו"ם בישראל לא תחול עליה, על פקידיה או על מועסקים מטעמה.

הצעות החוק עלו בעקבות הממצאים שאימתו כי אנשי אונר"א שיתפו, ועדיין משתפים, פעולה עם החמאס, חלק מעובדיה היו פעילי חמאס בעזה, וחלקם אף נטלו חלק במתקפה על יישובי העוטף בשמחת תורה.

הצעת החוק הראשונה שעלתה להצבעה, ביוזמת ח"כ בועז ביסמוט, התייחסה לפעולות סוכנות הסעד והתעסוקה של אונר"א בארץ. ההצעה השנייה, שיזם חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ דן אילוז, עסקה בביטול החסינות שניתנת לאונר"א בתור גוף שמטרתו שמירה על זכויות אדם. ההצעה שלישית, של ח"כ יוליה מלינובסקי, התייחסה להפסקת היחסים בין מדינת ישראל לאותה הסוכנות.

לדברי מלינובסקי, "האיחוד האירופי וארה"ב הטילו סנקציות על ארגון צו 9 שנלחם נגד סיוע הומניטרי לעזה, ארגון לגיטימי לחלוטין. באחת מהסיבות, באיחוד ציינו שהארגון פעל נגד אונר"א. אחרי שנעביר את הצעות החוק הללו, אני פונה לאיחוד האירופי ואומרת - מוזמנים להטיל סנקציות על כל הח"כים, כי אני אומרת לכם - אונר"א זה ארגון טרור".

תנועת רגבים בירכה הערב ההחלטה בכנסת. בהודעת התנועה נכתב: "עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, כלוחמי מילואים פעילים נוכחנו לראות בעיניים את שהיה ידוע לנו מכבר, פעילות הטרור הענפה של אונר"א. לא מדובר רק בתכני חינוך מסיתים לטרור רצחני, אלא בשותפות מלאה בפירי מנהרות של מחבלי הנוחב'ה בתוככי בתי הספר שלהם, הסתרת חטופים ושותפות על מלא בטבח. החלטה זו, יחד עם השינוי בצה"ל שמתעד ומדגיש את תשתיות הטרור במבני אונר"א, מבשרים על ניצני שינוי הקונספציה, ואנו רואים בכך סימן לתקווה".

תגיות:הכנסתאונר"אארגון טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה