חדשות בארץ

קצין צה"ל נהרג ברצועה, נסיבות התקרית נחקרות

סרן מרדכי קדמון, מנוף איילון, עתיד היה להשתחרר בעוד כחודש משירותו בחיל ההנדסה קרבית. ראש ישיבת ההסדר "נצר מטעי", הרב ציון טוויל ספד: "מרדכי למד במסירות ובשקידה גדולה שנתיים בישיבה ולאחריהן התגייס בתחושת שליחות גדולה"

מרדכי קדמון (צילום: ועד היישוב נוף איילון)מרדכי קדמון (צילום: ועד היישוב נוף איילון)
אא

הותר לפרסום (שני) כי קצין צה"ל, סרן מרדכי קדמון, מהיישוב נוף איילון נהרג ברצועת עזה. בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-684.

בהודעה שפרסם ועד היישוב נכתב: "הצבי ישראל על במותיך חלל. בית נוף אילון מבכה ומודיע בצער רב על נפילתו של סרן מרדכי קדמון הי"ד. בנם של הרב יצחק ומיכל ונכדם של ר' צבי, מנכ"ל קריית החינוך שעלבים, ומרים סמואל. אשר נפל בקרבות הגבורה ברצועת עזה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. אנו מחבקים את משפחת קדמון בשעתם הקשה, ומבקשים מבורא עולם שיגיד לצרותינו די".

מרדכי היה תלמיד ישיבת ההסדר "נצר מטעי" בעיר אריאל. הוא התגייס להנדסה קרבית לאחר שנתיים בישיבה, המשיך לקצונה ובחודש הבא אמור היה להשתחרר. ראש ישיבת ההסדר, הרב ציון טוויל ספד: "מרדכי למד במסירות ובשקידה גדולה שנתיים בישיבה וולאחריהן התגייס להנדסה קרבית בשמחה ותחושת שליחות גדולה. היה לו חיוך אינסופי בכל הסיטואציות, בכל מקום שהיה בו. הוא היה חבר טוב ודורש טוב לכל סובביו, עוזר תמיד עם חיוך. השמחה לא ירדה מפניו אף פעם. מרדכי היה תמיד בחיפוש פנימי, העמיק ושאל שאלות. הוא לא ישב בשקט אף פעם ורצה להוסיף חכמה ודעת".

הרב טוויל הוסיף: "הוא מאוד הזדהה עם שירותו הצבאי. הוא המשיך לקצונה מסירות ובנאמנות מתוך הזדהות לתפקיד, לייעוד שלו בשירות הצבאי הקרבי ולשליחות העצומה בשירות. הוא היה אמור להשתחרר בחודש הבא. זו אבדה גדולה לישיבה, לישיבות ההסדר ולכל ישראל. מרדכי בא ממשפחה שורשית לתפארת, הוריו ומשפחתו הם אנשים אצילים ובעלי מידות. 'כל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה', בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים'".

דובר צה"ל ציין כי הנסיבות בהן נהרג נבדקות, בין היתר על ידי המשטרה הצבאית. קדמון הי"ד נהרג מהתפוצצות רימון.

תגיות:חללי צה"למרדכי קדמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה