חדשות בארץ

הפרקליטות: "המשטרה בוחנת האם גולן הסית לסרבנות"

פרקליטות המדינה השיבה לפנייה של מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד. ציינה כי פנתה למשטרה לקבל בהקדם עדכון על הנעשה בתיק החקירה נגד יאיר גולן

יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יאיר גולן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, הודיע היום (שני) כי קיבל תשובה מפרקליטות המדינה, על פנייתו בנוגע לתלונה שהוגשה נגד מי שעומד בראש מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן. ולד ביקש לדעת היכן עומדת בחינת התלונה, בנוגע לחשד שגולן הסית לסרבנות, בדברים שנשא לפני שנה וחודשיים.

כזכור, על רקע המחאה ברפורמה המשפטית, פרסם העיתונאי ישי פרידמן כי יאיר גולן הצהיר בשיחה שנשא כי "סרבנות היא כלי לגיטימי. יש להגדיל את הסרבנות גם בקרב צעירים המועמדים להתגייס לצה"ל, אם הממשלה לא תתיישר לפי רצון המחאה".

בעקבות הפרסום פנה ולד במכתב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בדרישה לחקור את הנאמר ולבדוק האם יש בדברים "הסתה לסרבנות". החומר הועבר אז לעיון פרקליטות המדינה ומשם למשטרה.

לדברי ולד, אתמול קיבל תשובה לפנייתו. במכתב התשובה לולד כתב שמעון חוג'ה, מפרקליטות המדינה, כי "התבצעה פנייה למשטרת ישראל לעדכן לגבי המשך החקירה והטיפול בתיק ההסתה לסרבנות. ההתבטאות נמצאת בבחינה של חטיבת החקירות במשטרה. פנינו למשטרה לקדם את העברת ההתייחסות הנדרשת לעיוננו".

מנכ"ל הציונות הדתית הוסיף כי "כבר לפני שנה זיהינו והתרענו בפני הנזק הרב שגרמה תופעת הסרבנות לביטחון המדינה. לצערנו היועמ"שית בחרה שלא לבצע שום פעולה כדי להתמודד עם ההסתה לסרבנות, כולל מצד אנשי ציבור, למרות פניותינו הרבות שנבעו מתוך דאגה אמיתית לביטחון המדינה ושלמות הצבא. אני מקווה שכעת תפעל הפרקליטות על מנת למצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לקמפיין לפירוק הצבא והחלשת האחדות במדינה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חקירהיאיר גולןהסתה לסרבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה