חדשות בארץ

מבקר המדינה: "מדוע ניכו 25% מהפיצויים לנשות המילואימניקים?"

המבקר מתניהו אנגלמן ביקש לבדוק מדוע נשות חיילי המילואים לא מקבלות את הכסף שמגיע להן: "לא יעלה על הדעת להחיל ניכוי מס גורף בשיעור 25% ללא תיאום מול רשות המיסים"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לבחון מדוע קרן הסיוע למשרתי מילואים ניכתה 25% מהפיצויים המשולמים לבני ובנות זוג של משרתי המילואים.

המכתב הגיע במהלך ביקורת המבוצעת על זכויות מילואימניקים ובני משפחותיהם, לאחר פנייה של פורום נשות המילואימניקים ולאחר שבחטיבה הכלכלית במשרד מבקר המדינה ניסו לבדוק עם הגורמים הרלוונטיים מדוע לא היה תיאום למול רשות המיסים. עד כה לא התקבלו תשובות.

במכתבו ציין אנגלמן כי מבדיקת משרד מבקר המדינה עלו בשלב זה שתי סוגיות מטרידות: ניכוי מס במקור בגובה של 25% ותשלום הפיצויים דרך תלוש השכר של חייל המילואים, באופן שמקשה מאוד על בני ובנות הזוג לקבל החזר מס, נוכח העובדה שבדרך כלל חישוב המס נערך לכל בן זוג בנפרד.

במכתב צוין כי "לצורך מניעת פגיעה כלכלית במשרתי המילואים ובבנות ובני זוגם, מומלץ כי רשות המיסים תוציא הנחיה לקרן הסיוע לצורך הסדרת היבטי המס החלים על תשלומי הפיצויים בגין אובדן הכנסות בני זוגם של משרתי המילואים, כולל בהקשר לפיצויים שכבר שולמו לזכאים להם. מוצע כי הנחיה זאת תכלול, בין היתר, הוראות באשר לאופן ייחוס ההכנסה מהפיצוי בין בני הזוג, לחישוב חבות המס בגינה ולכללי הניכוי במקור החלים עליה".

לדברי מבקר המדינה, "הפיצויים לבני ובנות הזוג הינם בגדר חובתה של המדינה כלפי משפחות חיילי המילואים, אשר לצד נכונותם למסור את חייהם, הם נושאים על גבם גם מחיר כלכלי כבד. לא יעלה על הדעת להחיל ניכוי מס גורף בשיעור 25% ללא תיאום מול רשות המיסים. לוחמי המילואים שומרים עלינו - חובתנו לשמור עליהם ועל משפחותיהם".

שגית בכנר, ממובילות פורום נשות המילואימניקים: "במשך חודשים אנחנו מתריעות על כך שאין שום הגיון בלהשית מס, ועוד מס עלום ועודף, על משפחות המילואימניקים - 1 אחוז שמראש נושאות על עצמן את כל נטל ההגנה על המדינה. למעשה, אותה יד מגייסת את הבעלים שלנו למילואים, בסבבים שניים ושלישיים, ואותה היד - גם גובה מאיתנו מס על הפגיעה התעסוקתית הדרמטית שלנו, בצל ההיעדרות שלהם. אנחנו מודות למבקר המדינה ולכל הנוגעים בדבר על הנכונות לתקן את העוול. על המשפחות המגוייסות צריך לשמור - כדי שיוכלו להמשיך ולהגן על כולנו".

תגיות:פיצוייםמבקר המדינהמילואימניקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה