חדשות בארץ

פתח וחמאס חתמו על הסכם: "נקים ממשלת אחדות בעזה"

בתיווכה של ממשלת סין הפלגים הפלסטיניים התחייבו לשיתוף פעולה, על מנת לשלוט בעזה ביום שאחרי המלחמה. השר ישראל כץ: "אבו מאזן מחבק את מרצחי החמאס"

אבו מאזן (צילום: Flash90)אבו מאזן (צילום: Flash90)
אא

התקשורת בסין דיווחה היום (יום שלישי) כי הממשל הסיני סייע לחתימת הסכם, לפיו כל 14 הפלגים הפלסטיניים יתחייבו לשתף פעולה, כדי להקים ממשלת אחדות בעזה, ביום שאחרי המלחמה.

הסינים הודיעו לפני כשבועיים כי הם יכנסו פסגה ויתווכו בין הפלגים על מנת לסייע להם להגיע להסכמות שיאפשרו את שיתוף הפעולה. בפסגה שנערכה בימים האחרונים בבייג'ינג, נטלו חלק מוחמד אל-עאלול, סגנו של אבו מאזן, ומוסא אבו מרזוק, שבעבר כיהן כראש הלשכה המדינית של חמאס.

שר החוץ הסיני, וואנג יי, הודיע כי מדובר ב"התפתחות משמעותית ביותר. ממשלת הביניים תוקם למען המשילות שלאחר המלחמה בעזה".

ישראל הודיעה לא אחת שהיא מתנגדת למעורבות של חמאס בעזה ביום שאחרי המלחמה, וזה הובהר לא אחת למתווכות, כחלק מהתנאים לסיום המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף הבהיר כי לא יסכים לשליטה של הרשות בעזה, כל עוד בתוכה נמצאים גורמים העוינים את ישראל.

שר החוץ ישראל כץ הגיב על חתימת ההסכם בין חמאס לפתח: "במקום להתנער מהטרור, אבו מאזן מחבק את מרצחי החמאס וחושף את פניו האמיתיות. בפועל זה לא יקרה כי שלטון החמאס ירוסק ואבו מאזן יוכל להשקיף על עזה מרחוק. ביטחון ישראל יישאר אך ורק בידי ישראל".

תגיות:פתחחמאסהסכם פיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה