חדשות בארץ

בשל טעות תמימה: הילדים הורדו מהרכבת הקלה ליד מזרח ירושלים

ילד בן 11 קיבל קנס לאחר שעלה לרכבת הקלה בירושלים עם חבריו בשל טעות תמימה. החבורה הורדה מהרכבת בתחנה ליד מזרח ירושלים. "הילדים ממש נבהלו ונלחצו מהסיטואציה", אמרה אימו של הילד

תמונת ארכיון של הרכבת הקלה - למצולם אין קשר לכתבה. Photo by Olivier Fitoussil/Flash90תמונת ארכיון של הרכבת הקלה - למצולם אין קשר לכתבה. Photo by Olivier Fitoussil/Flash90
אא

ביום ראשון האחרון, חמישה ילדים בגילאי 11-12 יצאו לבלות בירושלים. רק ארבעה מהם הגיעו מהבית עם כרטיס רב-קו, ולכן, כשעלו על הרכבת הקלה בעיר, אחד מהחברים העביר את הכרטיס פעמיים בשביל שחברו יוכל לעלות. כפי שדווח הבוקר באתר חדשות 12, הטעות התמימה הובילה לקנס שניתן לילד בן 11 בלבד, ללא שום אזהרה מראש, ובהורדת כל הילדים בתחנה ליד מזרח ירושלים.

הילדים ניצלו את חופשת הקיץ בשביל לבלות בירושלים. הם הגיעו מחוץ לעיר ולא ידעו שלא ניתן להעביר את אותו כרטיס פעמיים. כמה דקות לאחר שעלו על הרכבת, הגיעו פקחיות וביקשו מהם להראות כרטיסים. עו"ד רחל גור, אמו של אחד הילדים, אמרה כי "מאחר שהילדים שילמו דרך הרב-קו לא מונפק להם כרטיס ולכן הם לא הבינו על מה הן מדברות. הפקחיות הורידו אותם מהרכבת בגבול עם מזרח ירושלים, רק אז הן קראו במכשיר שלהן את כרטיסי הרב-קו של הילדים וגילו שרק אחד מהם לא שילם כפי שהילדים ניסו להסביר להן. הן לא נתנו להם אזהרה, לא ביקשו לשלם אלא ישר נתנו את הדוח לילד בן 11", אמרה.

הילד שניתן לו הדוח חשב בתמימותו שחברו שילם עליו. הפקחיות ביקשו ממנו להתקשר להוריו בשביל לקבל מהם את מספר תעודת הזהות ולא הסכימו לשחררו עד שיתקשר. "הילדים ממש נבהלו ונלחצו מהסיטואציה. הם היו לבד בגבול עם מזרח ירושלים ולא ידעו כל כך מה לעשות, אזור לא נעים במיוחד בימים אלו".

מכפיר הרכבת הקלה נמסר: "חודשי הקיץ בימי החופש הגדול מתאפיינים בבני נוער רבים אשר נוסעים ברכבת הקלה ללא תשלום בניגוד לחוק. בניגוד לטענות באירוע המצוין, לאחר בדיקת תיעוד המצלמות, הפקחיות התנהלו כפי המצופה, בנועם, באדיבות ודאגה. בבדיקה שגרתית של תיקוף כרטיסים, נמצא כי אחד משני הנוסעים שבפניה נסע ללא כרטיס מתוקף ועל פי הנהלים. הפקחית ביקשה מהנוסע לרדת בנועם בתחנה הבאה למען מתן הדוח, שוחחה עם אימו ואף דאגה להרגיעו. כל טענה אחרת על התנהגות מבזה או סיכון חיים משוללת יסוד".

תגיות:רכבת קלהירושליםחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה