חדשות בארץ

שר החינוך: שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח כסדרה בצפון

השר יואב קיש הודה בפגישה עם ראשי יישובים בצפון כי המצב הביטחוני לא מאפשר זאת. ציין כי משרדו בוחן "מתווה לימודים עורפי"

יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (שלישי) כי שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח כסדרה בצפון. בפגישה עם ראשי רשויות מהמועצה האזורית מטה אשר שבקו העימות, ציין השר כי "לצערי שנת הלימודים תשפ"ה תיפתח השנה בצפון במתווה עורפי, נוכח המורכבות הביטחוניות באזור".

בפגישה נטלו חלק, בין השאר, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון האזורי שי חג'ג', פרויקטור צפון אליעזר "צ'ייני" מרום, ראשי רשויות מיישובי הצפון ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ'.

ביבס הציג את החששות הכבדים והפערים בלוחות הזמנים שהרשויות מתריעות עליהם כבר מספר חודשים, הן בנוגע לביטחון התלמידים והן בנושא הפערים התקציביים, בצל ההתפתחויות הביטחוניות.

השר השיב כי משרדו הקציב כ-152 מיליוני שקלים כדי לאפשר את חזרת התלמידים ותקציב נוסף של חמישה מיליוני שקלים, לתגבור אמצעי האבטחה והביטחון בבתי הספר וגני הילדים ביישובי קו העימות בצפון.

עם זאת, קיש הודה כי יש קושי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולדבריו, "מדובר בהחלטה מצערת שנכפת עלינו ומתקבלת בלב כבד. אני שב וקורא לראש הממשלה ולראשי מערכת הביטחון לפעול עכשיו ובעוצמה נגד מדינת לבנון - אין מנוס מהחלטה על מלחמה עצימה מול לבנון למען החזרת השקט והיציבות לתושבי הצפון ולמען עתידה של מדינת ישראל".

השר לא פירט מהו המתווה שהוכן ויהווה תחליף.

תגיות:שנת הלימודיםיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה