חדשות בארץ

"מעוות וחולני": גינוים למתקפה על נועה ארגמני

אישים משני צדי המפה הפוליטית, לצד אנשי תקשורת, גינו בחריפות את הפוסטים נגד נועה ארגמני, שבחרה לטוס עם ראש הממשלה לארה"ב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המערכת הפוליטית, משני צדי המפה, כמו גם אנשי תקשורת והמוני אזרחים, גינו היום (שלישי) את המתקפה מצד פעילי שמאל ומתנגדים לראש הממשלה, כנגד נועה ארגמני. הצעירה, ששוחררה משבי חמאס על ידי כוח ימ"מ, בחרה לטוס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב, יחד עם אביה, יעקב ארגמני, בין היתר כדי לספר את סיפור האישי.

הראשון לפרסם פוסט נגד ארגמני היה איש השמאל אורי משגב שכתב, בין היתר: "נועה ארגמני ואביה צריכים להתבייש בהסכמתם לשמש תפאורה בטיסת הזוג המחויך הזה, בדיוק בבוקר שבו התבשרנו על עוד שני חטופים שאיתרע מזלם למות בשבי, ולא לטוס לוושינגטון. בושה שלא הייתה כמותה".

מאוחר יותר גיבה את משגב העיתונאי לשעבר דן מרגלית, אשר צייץ: "חרפה לנועה ארגמני ולאביה שמשמשים מרצונם תפאורה לתצוגת ביבי בוושינגטון".

הגדיל לעשות רוני מאנה, פעיל הליכוד לשעבר ומקורבו לשעבר של נתניהו, שכתב: "הייתי מעדיף שהיא תישאר בשבי ושארנון זמורה ז"ל היה בחיים. למה הוא נפל? למה הוא הקריב את חייו שאבא שלה יוביל את נועה למטוס הראוותני של משפחת נתניהו? נועה תתביישי לך. ואבא שלך שנסע לטיול ושם פס על כל משפחות החטופים, לטוס עם שרה וביבי כדי לשמש תפאורה. כואב הלב על משפחת זמורה, ירקתם להם בפרצוף".

בהמשך התנצל מאנה באופן פומבי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני רוצה להתנצל בפני נועה ארגמני על הדברים שכתבתי בעניינה או כלפיה. אין לזה שום מקום. אני מבקש את סליחתה".

מראשוני המגיבים נגד משגב ושאר הפוסטים היה איש התקשורת שי גולדן, שכתב: "נתניהו, ראש ממשלת ישראל, נוסע בשם אינטרס ישראלי, שכולל גם את השבת החטופים. נועה ארגמני, שנחטפה ועברה גיהנום, לא יכולה לעלות על המטוס בכדי לייצג את החטופים ולספר את סיפורה?. העולם שלך הפוך, אתה אדם מעוות! מי חטף לך את הלב, הנשמה והשכל הישר?! איזה עיוות! אתה לא מתבייש?! מה עושה לך השנאה לנתניהו?! התפוררת מערכים אנושיים, והבאת את עצמך למקום נפשי של עיוות רגשי. אתה אדם אומלל ומעוות אורי משגב".

מטה משפחות החטופים גינה את המתקפות נגד ארגמני ואביה. המטה מסר כי מדובר ב"החלטה אישית של כל משפחה. אל לנו לשפוט אותה על החלטתה לטוס ולזעוק את זעקתם של 120 החטופים".

השר עמיחי שיקלי הגיב אף הוא: "הכתבים של הארץ חושבים שהם במקום לחלק למשפחת ארגמני ציונים. בור ללא תחתית של רוע לב שנאת חינם ואטימות. בושה שלא הייתה כמוה. באמת שנגמרו המילים".

יו"ר מפלגת הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן: "הגינויים נגד נעה ארגמני אינם הגונים. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. נעה הייתה בשבי החמאס 246 יום. איש מאיתנו לא יבין את הגהנום שהיא עברה. אני מכבד את ההחלטה של נעה להצטרף אליו. הרפו".

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, כתב: "המתגוללים על נועה ארגמני ואביה מאמינים שהם סוג של 'תו תקן מוסרי'. האמת היא כמובן הפוכה: זו תחתית של שפל מוסרי. הניסיון לחלק את החטופים ובני משפחותיהם לפי מפתח פוליטי הוא מתועב. מי שפועל כך מעיד על עצמו שעבורו הם רק כלי או מכשיר להגשמת מטרות אחרות לגמרי".

גם ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) פרסם תגובה לדבריו של משגב: "אל תיכנס לנעליים לא שלך! נעליה של נעה ארגמני גדולות פי כמה משלך. כמה חוצפה, כמה רוע וכמה גועל יש באיש אחד שיכול להתעלם מכל זה? נעה עברה חוויות שאי אפשר לתאר במילים, ודווקא עכשיו, כשהיא חולצה וחזרה הביתה, יש מי שמעז להטיל בה דופי. טוב מאוד שנועה ארגמני הצטרפה למשלחת של ראש הממשלה עם נציגי משפחות החטופים. היא צריכה להיות שם כדי לדבר ולספר על מה שעבר עליה בשבי ועל הדחיפות שיש בהשבתם של כל החטופים. אין לך שום זכות להעביר עליה ביקורת – יש לך רק את החובה לתמוך ולהפגין אחדות למען השבת כל יקירנו הביתה".

המסבירן יוסף חדאד הגיב למשגב. "מי אתה בכלל שתיתן ביקורת לחטופה שהייתה חודשים ארוכים בשבי חמאס?! לה ולאביה שבאבל על האם שנפטרה ממחלה קשה וממשיכים להיאבק למען החטופים בדרך בה הם מאמינים?! באיזה זכות אתה בכלל מעז לדבר עליהם ככה?! היחיד שצריך להתבייש זה אתה... והאמת שאני מתבייש שיש בינינו אנשים עם דעות קיצוניות כאלה בלי טיפת אנושיות ומוסר".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "נועה, שעברה כל כך הרבה בשבי, שאמא שלה ליאורה נפטרה רק לפני כחודש ממחלה קשה, בכל זאת מוצאת את הכוחות לייצג את מדינת ישראל ואת החטופים כולם בנסיעת ראש הממשלה, יחד עם אביה יעקב. שניהם איבדו את הנורא מכל ועדיין מייצגים את מדינת ישראל ואת החטופים כולם בשליחות ממלכתית".

רוטמן הוסיף: "ומה היא מקבלת בתמורה? מתקפה מאנשים שכל רצונם הוא לנצל את האירוע ולפזר את הרעל שלהם לעולם. איזו זוהמה מחשבתית ונפשית יכולה להיות לאדם שמדבר כך על חטופה ששוחררה? אל מי שבחרה במקום להתכנס באבלה וביגונה על אמה לנסוע ולספר את סיפורם של החטופים במשלחת רשמית של מדינת ישראל? ומה היה חטאה הגדול של נועה ארגמני? שהיא נמצאת באותו מטוס עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו?".

שר הבריאות אריאל בוסו מסר בתגובה: "הניחו לנועה ארגמני. לפני כמה שבועות הגעתי לניחום אבלים אצלה ואצל אביה שנאבק באומץ רב לשחרורה. פגשתי בחורה שלמרות שעברה גיהנום עלי אדמות עדיין נשארה נחושה, ובחרה להילחם ולסייע למדינת ישראל בהבאת שאר החטופים והחטופות משבי האויב. ההטפות הרעילות נגדה ונגד אביה הן אובדן דרך ומעשה לא מוסרי, שמונע משנאה לממשלה גרידא".

משפחות פורום "תקווה" הביעו אחר הצהריים תמיכה בארגמני: "אנחנו רוצים לחזק את נועה ארגמני ואביה יעקב. נעה, שעברה גיהנום במשך חודשים ארוכים היא גיבורת ישראל. בשם משפחות פורום תקווה אנחנו רוצים לחזק את נעה וקוראים לה, המשיכי לייצג את ישראל מעל כל במה. תראי והשמיעי לעולם את הסיפור האישי המרגש שלך, שהפך לסיפור לאומי".

תגיות:גינוינועה ארגמני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה