חדשות בארץ

הדיון בהאג: מדינות תומכות ישראל הסתייגו - צו המעצר נגד נתניהו יעוכב

כ-30 מדינות וארגונים, תומכי ישראל, הודיעו כי יגישו הסתייגויות לשופטים בבית הדין הפלילי בהאג. ההליך בו פתח התובע הראשי, להוצאת צווי מעצר נגד בנימין נתניהו ויואב גלנט, יתעכב במספר חודשים

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

השופטים בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג הודיעו היום (שלישי) כי יאפשרו לכ-70 מדינות וארגונים להגיש הסתייגויות, נגד סמכות בית הדין להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

בחדשות 12 דווח כי כ-30 ארגונים ומדינות נערכות להגיש הסתייגות נגד בית הדין, דבר שיקשה על השופטים להיענות כבר עכשיו לבקשת התובע הראשי, שדרש את הוצאת צווי המעצר. ההערכה היא כי ידרשו לשופטים כחודשיים ומעלה לדון בכל הסתייגות.

היום הודיעו גרמניה וארצות הברית שיהיו בין מגישי ההסתייגות. בריטניה הודיעה בשבוע שעבר שהיא תבקש מבית הדין לאפשר לה להגיב. הממשלה החדשה בממלכה מתנגדת להוצאת צווי המעצר. לטוענות בעד ונגד ההחלטה יש עד 6 באוגוסט להגיש את ההסתייגויות.

כזכור, לפני כחודשיים התובע בבית הדין הפלילי, קארים חאן, ביקש משופטי בית הדין לדון על הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, כמו גם נגד יחיא סינוואר, בגין ביצועי פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר ובמלחמה ברצועת עזה.

אם בית הדין יאשר בסופו של ההליך את הצווים, המדינות החברות בבית הדין יהיו מחויבות לציית לו, ולעצור ולהסגיר כל גורם שנכנס לשטחן, לאחר שהוצא נגדו צו מעצר.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:בנימין נתניהוֿבית הדין הבינלאומי בהאגצווי מעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה