חדשות בארץ

גלנט ברפיח: "נדע לחזור ללחימה, ולהביא את הלחץ לפעם הבאה"

שר הביטחון יואב גלנט סייר במעבר רפיח, שצידו העזתי נהרס בידי כוחות צה"ל. דחה את הטענות שהפסקת הלחימה, במהלך שחרור החטופים, יקשה על צה"ל לפעול בעתיד

גלנט ברפיח (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גלנט ברפיח (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט, אשר סייר היום (שלישי) בגזרת רפיח, דחה את הטענות שהפסקת אש, ונסיגה אפשרית מציר פילדלפי, יקשו על צה"ל לחזור ללחימה, אם ההסכם לא יכובד מצד חמאס.

גלנט הגיע למעבר רפיח, שנהרס היום בצדו העזתי על ידי כוחות צה"ל. הוא נפגש עם מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה לירון בטיטו, מפקד חטיבה 401 אלוף משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת האש 215 אלוף משנה אהוד ביבי, מפקד יהל"ם אלוף-משנה א׳, וקצינים נוספים.

השר קיבל סקירה על הפעילות המבצעית לפירוק חטיבת רפיח ולהשמדת המנהרות במרחב, בדגש על ציר פילדלפי.

בהמשך, שר הביטחון קיים שיח עם מפקדי הגדודים על האתגרים המבצעיים, ושוחח עם לוחמי גדוד צבר בחטיבת גבעתי. שר הביטחון גלנט אמר ללוחמים: "יש לכם חובה ויש לכם זכות להשתתף במלחמה להגנה על מדינת ועל עם ישראל, זה לא דבר פשוט וזה לא קורה לכל אחד. אנחנו הולכים ומחסלים את ארגון החמאס כארגון צבאי, עושים את זה מלמטה למעלה, תרתי משמע - גם מהמנהרות וגם מהדרגים הנמוכים שלו, וגם מלמעלה מחסלים את הצמרת של החמאס וגם עושים את זה מהאוויר כשצריך".

שר הביטחון הוסיף: "אנחנו הולכים ויוצרים תנאים למה שרצינו – הדבר הראשון, להכרעתו הצבאית של ארגון חמאס. הדבר השני, אנחנו הולכים ומקרבים מצב שבו ניתן יהיה להגיע לעסקה של שחרור חטופים והדבר הזה הוא בזכות הפעולה של הלוחמים במקום ובעת הזאת".

בימים האחרונות נשמעו טענות מצד מפקדים בעבר ומספר פוליטיקאים על כך שנסיגה מציר פילדלפי, ויתכן ואף מציר נצרים, יקשו על צה"ל לחזור למצב לחימה, ובמקביל הצעד יאפשר לחמאס להתארגן מחדש.

על כך השיב גלנט: "הפעולה המצטברת של הלוחמים בשטח, באוויר מהים וכן הלאה, מתנקזת למהלכים מדיניים. ראש הממשלה נמצא עכשיו בוושינגטון בנסיעה מדינית מאוד חשובה, ואנחנו כולנו - הלוחמים, המפקדים, עד אליי, מאחלים לו הצלחה ונותנים לו את כל הכלים על מנת להביא הסכם שיאפשר שחרור של עשרות חטופים. אחרי שהעניין הזה יחלוף, אנחנו נדע לחזור ללחימה ולהביא את הלחץ שיביא את הפעם הבאה".

לדבריו, "בכל מהלך, גם במהלך צבאי וגם במהלך מדיני - יש סיכונים, והתפקיד של צה"ל גם לאפשר את המהלכים וגם אחרי כן, במצב שנוצר, לדעת לטפל בסיכונים. צה״ל ידע לעשות את זה".

תגיות:יואב גלנטרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה