בריאות ותזונה

ברשת ממליצים לצרוך שום במקום אנטיביוטיקה. כדאי לכם להיזהר

שלל סרטונים ברשת ממליצים על צריכת שום כדי למנוע מחלות, אבל האם זה יכול להחליף שימוש בתרופה? לפני שאתם מצטרפים לטרנד, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גולשי הרשתות החברתיות מוצפים לאחרונה בטרנד חדש: שימוש בשום במקום אנטיביוטיקה. אנשים שמשתמשים בשום באופן קבוע טוענים כי מדובר ב"אנטיביוטיקה של הטבע" ורואים בה תחליף, אבל האם זה מדויק?

לפי איילת בירן, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, שום אינו מטפל בדלקות או במחלות כמו אנטיביוטיקה, אפילו לא קרוב לכך. היא מספרת לאתר N12 כי שום בריא מאוד, אבל הוא אינו תחליף לתרופה, ומטופל שמקבל מרשם לאנטיביוטיקה, ייטול אותה כדי להחלים.

השום מסייע באיזון רמות הכולסטרול, בטיפול בלחץ הדם ובהפחתת פעילות דלקתית. לדבריה, הוא עשוי לסייע בירידה במשקל. כמו כן, מומלץ לאכול אותו טרי ולא מבושל.

ד"ר אלכס רוזנטל, מומחה בגסטרואנטרולוגיה במכבי שירותי בריאות, מחוז הדרום, סיפר בכתבה כי ישנם מחקרים רבים בנושא, אך לא כאלו שמוכיחים באופן מדעי את השפעתו של השום על חיידקים, באופן דומה לפעילותה של אנטיביוטיקה. לשיטתו, אכילת כמויות גדולות של שום עלולה לגרום לתופעות לוואי כגון ריח רע מהפה, צרבת, גזים ונפיחות.

"אנשים שנוטלים מדללי דם או תרופות אחרות צריכים להתייעץ עם רופא לפני תחילת צריכת שום באופן קבוע, כיוון שהוא עלול להשפיע על יעילותן", הוא אומר. "חשוב לצרוך שום בכמויות מתונות, ונשים בהריון או מניקות צריכות להתייעץ עם רופא לפני צריכת כמויות גדולות".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:שוםאנטיביוטיקהאנטיביוטיקה מהטבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה