חדשות בריאות

נדבק באמבה נדירה: ילד בן עשר מאושפז במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי הילד לקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו. בתחילת החודש נפטר צעיר בן 26 שנדבק בחיידק

בית החולים זיו בצפת (צילום: David Cohen/Flash90)בית החולים זיו בצפת (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי ילד כבן 10 לקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו. דגימה שנשלחה למעבדות משרד הבריאות מצאה כי הילד חלה כתוצאה מאמבה נדירה.

ממשרד הבריאות נמסר כי האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. משרד הבריאות מבצע בדיקה אפידמיולוגית ודגימות ממקומות בהם הילד ביקר. 

כזכור, בתחילת החודש נפטר צעיר בן 26 כתוצאה מהדבקות בחיידק. הצעיר שנפטר בבית החולים בילינסון, לאחר שבוע שהרופאים נאבקו על חייו, לקה בדלקת הנגרמת מאמבה בשם "נגלריה פאולרי", המוכרת גם בשמה "אמבה אוכלת מוח". נבדק אם יש קשר לביקורו של הצעיר במי הכנרת.

לאחר האימות שהילד לקה באותה מחלה, הרי שמדובר במקרה השלישי אי-פעם שמאובחן בישראל. לפני שנתיים נפטר בבית החולים פוריה גבר בן 36, ללא מחלות רקע, בגלל דלקת מוחית שנגרמה מהאמבה.

בעקבות מות הצעיר בתחילת החודש, משרד הבריאות ביצע בדיקה תברואתית בבריכות בחוף גיא, ונמצא כי התנאים התברואתיים שם תקינים, ובדיקות המים הראשוניות, בדיקת רמת כלור, עכירות המים וחומציות, תקינות.

תגיות:בית החולים זיואמבת המוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה