חדשות בארץ

מבוכה לצה"ל: כטב"ם חיזבאללה צילם את בסיס חיל האוויר בצפון

פעם שלישית בתוך חודש שכטב"ם צילום של ארגון הטרור טס בשמי הצפון. הסרטון שפרסם הארגון חשף לפרטי פרטים את הנעשה בבסיס רמת דוד. צה"ל: "פעילות הבסיס לא נפגעה"

(צילום: מתוך הסרטון שהפיץ החיזבאללה)(צילום: מתוך הסרטון שהפיץ החיזבאללה)
אא

שבועיים לאחר שחיזבאללה חשף סרטון שתיעד את מיקומי בסיסי צה"ל בצפון ועמדות של מערכת כיפת ברזל, ארגון הטרור פרסם היום (רביעי) סרטון נוסף. הפעם הוא חשף לפרטי פרטים את בסיס חיל האוויר ברמת דוד, הממוקם עשרות קילומטרים מהגבול הצפוני.

בסרטון, שאורכו כתשע דקות, מתועדים הטייסות, המפקדות והדירים התת קרקעיים. כמו כן צולמו מסוקים על הקרקע, סוללות כיפת ברזל, מגדל הפיקוח ומחסני תחמושת. החיזבאללה שילב בסרטון גם תמונה של מפקד הבסיס, ששמו ותמונתו אסורים בארץ לפרסום.

גורמים ביטחוניים הביעו תמיהה על הקלות שבה חודר כטב"ם צילום עשרות קילומטרים בעומק שטח ישראל ולא בוצע יירוט. בחשדות 12 ציינו כי רוב המידע שנחשף בסרטון קיים ממילא מלוויינים. ה"הצלחה" של חיזבאללה היא בעיקר בתחום התעמולה: עצם היכולת להחדיר כלי טיס מלבנון לשטח ישראל. ההערכה היא כי למרות שהסרטון נשוא תאריך של אתמול, הוא צולם לפני מספר שבועות.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. פעילות הבסיס לא נפגעה. צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

כזכור, בתשיעי ביולי חיזבאללה פרסם תיעוד כטב"ם אותו הפעיל ללא בעיה בצפון ישראל. הכטב"ם, מסוג "הודהוד", צילם אתרים, יעדים ומטרות, בהם בסיסי צה"ל, אתרי כיפות ברזל, מוצבים ופריסת כוחות בגבול הצפון. בנוסף תיעד אוטובוסים שלטענת ארגון הטרור משמשים להסעת חיילים בצפון, וגם "מרכז רפואי צבאי חדש".

כשבועיים לפני כן, כטב"ם של ארגון הטרור צילם את נמל חיפה, בסיס חיל הים, מבנה של יחידת ילת"ם, מבנה נוסף של יחידת הצוללות, רציפים, סטי"לים סער 4.5 וספינת הסיוע הלוגיסטי "בת ים". בנוסף תועדו מכלי דלק שמוצבים בנמל, והמתקנים הפטרוכימיים בנמל.

תגיות:חיזבאללהרמת דודסרטון כטב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה