חדשות בארץ

נתניהו בקונגרס: "אחרי שבעה באוקטובר, האמירה של 'לעולם לא עוד' היא עכשיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני חברי הקונגרס בארה"ב. הודה לנשיא ג'ו ביידן על תמיכתו בישראל והדגיש את החשיבות שבמלחמה מול חמאס והמאבק בציר האיראני

נתניהו, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בפני חברי הקונגרס בארה"ב, המורכב ממאה חברי הסנאט ועוד 435 חברים בבית הנבחרים. עם זאת, כמה עשרות חברים הודיעו כי לא ייטלו חלק באירוע ו"יחרימו אותו". מרביתם ככולם חברי המפלגה הדמוקרטית.

גם סגנית הנשיא, קמלה האריס, הודיעה מראש כי לא תשתתף בישיבה המיוחדת, עקב "התחייבות קודמת לנאום בחירות מחוץ לוושינגטון".

ראש הממשלה הצהיר קודם הנאום כי יתייחס לצדקתה של ישראל להילחם בחמאס, למאבק לשחרור כל החטופים ולהשגת "ניצחון מוחלט על החמאס". מלבד נושאים אלה, ראש הממשלה התייחס בנאומו לאתגר הניצב בפני ישראל, מדינות האזור וארה"ב מציר הרשע של איראן.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "אנחנו נפגשים היום בצומת בהיסטוריה. במזרח איראן מתעמתת עם ישראל, ארה"ב ועם חברותינו הערביות. זה לא התנגשות הציוויליזציות, זה התנגשות בין ברבריות וציוויליזציה. זה עימות בין אלה שמקדשים את החיים לבין אלה שמקדשים את המוות. יש כוחות קידמה שמנצחים. ישראל וארה"ב חייבות לעמוד יחד. כשאנחנו עומדים יחד, דבר פשוט קורה - אנחנו מנצחים, הם מפסידים. באתי להבטיח לכם - אנחנו ננצח. לא משנה כמה לחץ יופעל עלינו, לא נאפשר לשביעי לעשירי לחזור שוב ושוב".

ראש הממשלה השווה בהמשך דבריו בין אירועי ה-11/9, הפיגוע במגדל התאומים בניו יורק, לבין המתקפה על העוטף. הוא תיאר בפני הנוכחים את פרוץ המלחמה ואת הזוועות שביצעו מחבלי חמאס.

נתניהו הקדיש את פתח נאומו לטבח בעוטף. "זה היה היום של שמחת תורה. אלפי ישראלים חגגו במסיבת הנובה, ולפתע כשילדים ישנו במיטותיהם - השמיים הפכו לגיהינום. הם טבחו ב-1,200 איש - כולל 39 אמריקנים. אחרי שבעה באוקטובר האמירה של 'לעולם לא עוד', היא עכשיו".

הוא התייחס לחטיפת הילדים הקטנים, אריאל וכפיר ביבס וציין כי חמאס לקחו ילדים "כמו מפלצות". בנוסף הזכיר את "מבצע ארנון" לחילוץ חטופים, בהם נועה ארגמני והדגיש: "נעשים מאמצים גם כעת להביא חטופים. אני לא אנוח עד אשר כולם יהיו בבית".

ראש הממשלה הודה גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על תמיכתו בישראל ואמר "הביקור של ביידן בישראל אחרי הטבח לעולם לא יישכח. הוא קרא לחמאס רשע טהור, הוא שלח נושאות מטוסים להרתיע, והגיע לישראל לעמוד לצידנו בשעות הקשות. אני רוצה להודות לביידן על חצי מאה של תמיכה בישראל - הוא אמר על עצמו שהוא נשיא ציוני גאה".

לאחר שהציג סיפורי גבורה של לוחמי צה"ל, מכל הדתות, הפנה ראש הממשלה את דבריו לאיום האיראני. "למדנו שאיראן מממנת הפגנות אנטי-ישראליות בארה"ב", אמר נתניהו, שהזכיר סטודנטים אמריקנים שהניפו דגלי ארה"ב ב-4 ביולי מול מפגינים. נתניהו הוסיף: "יש לי מסר למפגינים ולאיראנים מטהרן. הם הופכים לאידיוטים שימושיים של איראן שרואה בארה"ב את האויב הכי גדולה שלה. חמינאי הודה שישראל היא רק כלי. המלחמה האמיתית היא נגד ארה"ב".

בסוגיית האנטישמיות אמר ראש הממשלה: "אנטישמיות היא השנאה העתיקה בעולם. במשך דורות טבח יהודים נעשו תחת טענות גדולות - הפצת מגפות, דם ילדים לאפיית מצות. כמו שהשקרים האלה חיו מאות שנים - הם מופנים כעת כלפי המדינה היהודית. הטענה שישראל היא גזענית וג'נוסיידית עושה דמוניזציה לישראל וליהודים בכל מקום. לא פלא שאנו רואים עליה גדולה באנטישמיות בארה"ב ובכל העולם. בכל פעם שאנו רואים את רוח האנטישמיות - אנו צריכים לגנות את זה חד משמעית".

לסיום, ראש הממשלה התייחס ללחימה בעזה להאשמות שישראל מבצעת רצח עם: "אני מציע שתקשיבו לג'ון ספנסר, מומחה שחקר כל מלחמה מודרנית. הוא אמר שישראל יישמה אמצעי זהירות למנוע פגיעה באזרחים מכל צבא אחר, והרבה מעבר למה שנדרש ממנה בחוקי המלחמה.  זוכרים מה רבים אומרים? אם ישראל תיכנס לרפיח יהיו אלפים הרוגים. שאלתי לוחמים כמה אזרחים הם הרגו, והם השיבו 'אף אחד'. אתם רוצים לדעת למה? כי ישראל הוציאה את האזרחים מאזורי הלחימה".

הוא הוסיף והודה למי שיצא נגד ההאשמות של הבית הדין הבינלאומי בהאג. "ה-ICC מנסה לקשור את ידינו במאמץ להגן על עצמנו. אמריקה תהיה הבאה שימנעו ממנה להגן על עצמה. זה מה שעומד על הפרק. ידי מדינת היהודים לא תיקשר, ישראל תמיד תגן על עצמה".

לדבריו, ישראל אפשרה להכניס 40,000 משאיות לעזה. "אם יש פלסטינים בעזה שלא מקבלים מספיק אוכל, זה לא בגלל החסימות שלנו אלא בגלל הגניבות של חמאס".

ראש הממשלה פנה לחברי הקונגרס ואמר: "תנו לנו את הכלים מהר יותר, נסיים את העבודה מהר יותר. אם חמאס לא נכנע, נילחם עד שנחסל את שלטון חמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ונחזיר את החטופים. זה ניצחון מוחלט".

תגיות:נאום בקונגרסבנימין נתניהוארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה