חדשות בריאות

שותים קפה עם סוכר? הטעויות שאתם עושים עם הקפה של הבוקר

רובנו שותים קפה על הבוקר ובמהלך היום, אבל האם חשבתם פעם מה הטעויות שיכולות לפגוע לכם בבריאות? הנה מה שקובע המומחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים שותים את כוס הקפה הראשונה שלהם כבר בבוקר, חלק מהאנשים שותים כמה כוסות קפה ביום – אבל ממצאים חדשים מזהירים כי לא מעט עושים טעויות לגבי האופן בו הם צורכים את המשקה הפופולרי.

ד"ר סורבה סטי, ממחלקת הגסטרואנטרולוגיה (ענף העוסק בחקר מחלות מערכת העיכול) מהרווארד, מסביר למה שתיית קפה טובה – אבל רק בתנאים מסוימים.

לטענתו, אנחנו עושים מספר טעויות בצריכת הקפה שלנו. "קפה הוא דבר נפלא עבור המוח, המעיים והכבד", אמר בסרטון והסביר כי החומרים המצויים בקפה עלולים לשפר את המיקוד והזיכרון, מה שמעכב התפתחות של אלצהיימר. מנגד, סטי ציין כי "הוספת סוכר לקפה מגבירה את רמת הסוכר בדם ומגבירה את הדלקת. עדיף להוסיף סטיביה ללא תוסף של אריתריטול".

לדבריו, הטעות השנייה היא אנשים שמשתמשים בקפה שאינו אורגני. "קפה הוא אחד הגידולים הכי מודברים, אתם לא רוצים לצרוך את חומרי ההדברה שבאים איתו", הוסיף והדגיש כי אם לא תוסיפו סוכר ותשתו קפה אורגני, זה ישפר פלאים את התכונות הבריאותיות שהקפה מביא איתו.

יש לציין, כי לא בטוח ששתיית קפה היא הטובה ביותר עבור הגוף שלכם אם אתם עושים את זה מיד לאחר שאתם קמים. יותר אנשים מסתפקים במים עם לימון או משקה בריאותי אחר ומורידים את הקפה מסדר היום שלהם. הקפאין מוזרק לגוף כבר בשעות הראשונות ויש מי שרואה בזה יתרון עצום, אלא שמחקר שנערך לאחרונה מראה כי הרגע שבו התעוררתם הוא הזמן הכי גרוע לשתיית כוס קפה.

הסיבות לכך מגוונות: שתיית קפה בשעה מוקדמת, לפני ארוחת בוקר, גורמת לשיבוש איזון רמות הסוכר בגוף, בטח אם לא ישנתם כמו שצריך. רמה מאוזנת של סוכר יכולה למנוע מחלות כמו סוכרת או בעיה לב. המחקר מזהיר משתיית קפה על קיבה ריקה, מה שמייצר חומצות קיבה וגורם לתופעות כמו צרבת או קלקול קיבה.

תגיות:סוכרקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה