חדשות בריאות

החשש מהידבקות באמבה: אושפזו חמישה ילדים נוספים

מצבו של הילד בן העשר, שנדבק בחיידק, מוסיף להיות קשה. עשרות הגיעו לבדיקות בבתי החולים זיו ובמרכז הרפואי לגליל. משרד הבריאות הורה לסגור את פארק המים בחוף גיא

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

המרכז הרפואי זיו בצפת עדכן היום (חמישי), כי מצבו של הילד בן ה-10 שנדבק במחלת האמבה הנדירה ממשיך להיות קשה. הוא מורדם ומונשם. בהודעת בית החולים נמסר כי "הצוות הרפואי במחלקת ילדים ממשיך להעניק לו את הטיפול המיטבי, וכולנו כאן בתפילה להחלמתו".

בנוסף, בית החולים הודיע כי בהמשך להודעת משרד הבריאות שיצאה אתמול בערב, במהלך הלילה הגיעו למחלקה לרפואה דחופה 19 ילדים עם תסמינים קלים. מתוכם אושפזו 5 ילדים להמשך בדיקות ומעקב. בנוסף הגיעו 5 מבוגרים, ולאחר שעברו בדיקות כולם שוחררו.

המרכז הרפואי פוריה בטובריה עדכן הערב כי 63 מטופלים הגיעו לבדיקה בביתה חולים לאחר שמשרד הבריאות קרא לציבור שנכח בפארק המים גיא, בכנרת, להבדק. על פי בית החולים הבדיקות אצל אותם מטופלים לא מצאו סימן להדבקות.

כזכור, משרד הבריאות הודיע כי לאחר בדיקות שנעשו בפארק המים בחוף גיא עלה החשש כי האמבה מצויה במי הפארק. על כן, משרד הבריאות קרא "לכל אדם שהיה במים בפארק חוף גיא, בשבועות האחרונים, וסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות, להיבדק בחדר המיון בבית החולים הקרוב למגוריו. כל מי שאין לו תסמינים אלה, לא נדרש לבדיקה, גם אם היה בפארק".

הבוקר עדכן המרכז הרפואי לגליל בנהריה כי אמש הגיעו 12 ילדים בטווח הגילאים 16-6, הסובלים מתסמינים שונים, לאחר ששהו בכינרת. כל הילדים נבדקו במיון ילדים ושוחררו לאחר שנשלל החשד הראשוני.

במשרד הבריאות אישרו אמש כי בהמשך לחקירה האפידמיולוגית נמצא כי שני המקרים שחלו כתוצאה מהאמבה הנדירה, הילד בן ה-10 שמאושפז במרכז הרפואי זיו והצעיר בן ה 25 שנפטר לפני כשלושה שבועות בבילינסון, היו בפארק המים בחוף גיא. מטעמי זהירות מונעת הורה משרד הבריאות על סגירת הפארק באופן מיידי.

תגיות:בית החולים זיואמבהפארק גיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה