חדשות בארץ

טראמפ גינה את הטבח במג'דל שמס. גלנט: "חיזבאללה ישלם את המחיר"

שר החוץ של האיחוד האירופי גינה את הטבח במג'דל שמס, אך נמנע מלהזכיר את חיזבאללה או את ישראל. איראן: "מזהירים את ישראל מהרפתקה חדשה בלבנון"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית לשעבר והמתמודד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, התייחס הבוקר (ראשון) לטבח במג'דל שמס, כאשר רקטה שירה חיזבאללה פגעה ישירות במגרש כדורגל וגרמה למותם של 12 ילדים ובני נוער.

במהלך עצרת בחירות במינסוטה אמר טראמפ כי "ההתקפה של חיזבאללה בוצעה באמצעות טיל איראני. לבנו יוצא אל משפחות הילדים שנרצחו, אף הורה לא צריך לסבול אובדן של ילד על ידי טרוריסטים".

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, התייחס לאסון במג'דל שמס, וגינה את הטבח אך מבלי להזכיר את ישראל או את חיזבאללה. "תמונות מזעזעות ממגרש כדורגל ביישוב מג'דל שמס. אני מגנה בתוקף את שפיכות הדמים הזו. אנחנו צריכים חקירה בינלאומית בלתי תלויה לתקרית הזו, שהינה בלתי מתקבלת על הדעת. אנחנו מפצירים מכל הצדדים להפגין את האיפוק המירבי ולמנוע הסלמה נוספת".

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לזירת האירוע הקשה במג'דל שמס, כאשר אליו הצטרפו ראש המועצה דולאן אבו סאלח ומפקד אוגדת הבשן תת אלוף יאיר פלאי. "זה אירוע קשה מאוד, כל כך כואב על הילדים האלה", אמר גלנט. "שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם - אחרי זה נדבר על כל היתר, אבל קודם כל אני רוצה שתדעו את זה. צה"ל, משרד הביטחון, מדינת ישראל – כולם איתכם. אני מבקש שתמסרו למשפחות בשמי ובשם כל מערכת הביטחון את ההזדהות שלנו באירוע הקשה מאוד הזה - טרגדיה נוראית. ילדים וילדות תמימים שפשוט כואב הלב. חיזבאללה אחראים לזה והם ישלמו את המחיר".

במקביל, בצל ההצהרות בישראל כי חיזבאללה ישלם מחיר כבד על הטבח, באיראן מיהרו להזהיר את ישראל מפני תגובה. משרד החוץ האיראני שיגר איום חריף: "אנו מזהירים את ישראל מפני כל הרפתקה חדשה נגד לבנון, בתירוץ של האירוע במג'דל שמס. ישראל נושאת באחריות העיקרית לתגובות בלתי-צפויות לכל התנהגות טיפשית שהיא עלולה לבצע".

תגיות:חיזבאללהדונלד טראמפמג'דל שמסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה