חדשות בארץ

הטבח במג'דל שמס: נתניהו מכנס את הקבינט, צה"ל אישר תוכניות תקיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב מביקורו בארה"ב והודיע על כינוס הקבינט. בלבנון דיווחו שחיזבאללה הגביר כוננות ופינה מתקנים "רגישים", בעוד האיראנים מאיימים בתגובה, אם ישראל תתקוף בלבנון

נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב היום (ראשון) בצהריים מארה"ב ונסע הישר לקריה בתל אביב, שם יתכנס בשעה ארבע אחר הצהריים הקבינט. השרים ידונו בתגובה הישראלית למתקפה על מג'דל שמס, בה נרצחו 12 ילדים ונפצעו 39 בני אדם, מהם שבעה במצב קשה מאוד.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, קיים בצהריים הערכת מצב ואישור תוכניות לגזרה הצפונית עם סגנו ועם מפקד פיקוד הצפון, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר ומפקדים נוספים בפורום המטה הכללי. שר הביטחון יואב גלנט עדכן: "ראיתי את תוכניות התגובה. דם של ילדים ישראלים איננו הפקר. חיזבאללה לא ינוקה מהאירוע הזה וישלם מחיר כבד".

סוכנות רויטרס דיווחה כי חיזבאללה הגביר כוננות בלבנון, ופינה אתרים "רגישים" מחשש לתקיפה "עוצמתית" מצד ישראל. כזכור, נתניהו שוחח אמש עם מנהיג העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף, והבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה "ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה".

התקשורת האמריקנית ציטטה היום את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שהצהיר כי ארה"ב "ניצבת לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות טרור. לצד זאת אני מביע תקווה שתושג הפסקת אש בעזה, שתהווה גם הזדמנות להשבת שקט מתמשך בגבול הצפוני. אנחנו בשיחות עם ישראל ואנחנו לא רוצים לראות הסלמה בסכסוך".

משרד החוץ: זו ההזדמנות האחרונה לפתרון דיפלומטי בלבנון, לפני מלחמה הרסנית

בהצהרה רשמית, משרד החוץ בירושלים גינה את הטבח שביצע חיזבאללה במג'דל שמס, והדגיש כי "הטבח מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. לא מדובר בצבא שנלחם בצבא אחר, אלא בארגון טרור שתוקף אזרחים במכוון. ישראל תגיב לטבח הזה". עוד נמסר כי "הדרך היחידה למנוע מלחמה, שתהיה הרסנית גם ללבנון, היא להכריח את חיזבאללה ליישם את החלטה 1701 של מועצת האו"ם. זו הדקה האחרונה לעשות זאת באופן דיפלומטי".

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן פנה לשרי הממשלה ואמר: "הכתובת היתה על הקיר. הרצח המתועב שארע אמש במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים חפים מפשע הוא אירוע אשר מפניו אנו מתריעים מזה מספר חודשים. ממשלת ישראל צריכה ללמוד מנחישות התושבים לשמור על ההתיישבות בגולן וחייבת לספק להם את הבטחון הבסיסי והכלכלי להישארות ביישובים. אנו דורשים מהממשלה להעביר את האיום אל מעבר לגבול. ליבנו עם אחינו הדרוזים באבלם הכבד".

איראן: "מזהירים את ישראל מהרפתקה חדשה בלבנון"

בלבנון, סוריה ואיראן טוענים כי הילדים במג'דל שמס נפגעו מיירוט כושר של ישראל ולא מרקטה של חיזבאללה. משרד החוץ האיראני תקף היום את ישראל ואיים: "אנו מזהירים את ישראל מפני כל הרפתקה חדשה נגד לבנון, בתירוץ של האירוע במג'דל שמס. ישראל נושאת באחריות העיקרית לתגובות בלתי-צפויות לכל התנהגות טיפשית שהיא עלולה לבצע".

תגיות:הקבינט המדיני ביטחוניבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה