חדשות בארץ

רוסיה נגד ישראל: "הכנסת הפרה את החוק הבינלאומי"

הפרלמנט הרוסי, בתמיכת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, גינה את החלטת הכנסת לחוקק חוק נגד הקמת מדינה פלסטינית. הרוסים קראו למדינות לצאת נגד ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפרלמנט הרוסי קיבל החלטה המגנה את כנסת ישראל שאישרה חוק נגד הקמת מדינה פלסטינית. כך דווח היום (ראשון) בישראל היום.

בהחלטה הרוסית צוין כי "הכנסת הפרה באופן בוטה את העקרונות והנורמות של המשפט הבינלאומי ואת עצם הבסיס להסדר במזרח התיכון, ובעצם סיכלה את מאמצי הקהילה הבינלאומית לפתור את הסכסוך".

הרוסים קראו לפרלמנטים במדינות העולם ולארגונים פרלמנטריים בינלאומיים לגנות את כנסת ישראל ולנקוט "צעדים לפתרון מהיר של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, להגביר את שיתוף הפעולה במאבק בטרור ולחפש פתרונות מדיניים ודיפלומטיים לסכסוכים, לרבות באמצעות דיפלומטיה פרלמנטרית ודיאלוג בין-פרלמנטרי".

יש לציין כי רוסיה הפגינה תמיכה בחמאס, ומנהלת ברית צבאית ומדינית עם איראן, סוריה וצפון קוריאה.

יו"ר סיעת הימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין, שיזם את ההצעה נגד מדינה פלסטינית, שעברה לפני שבוע בכנסת ברוב של 68 חברים וללא מתנגדים, אמר: "הרוסים צודקים שההחלטה שהובלתי, ושהתקבלה בכנסת ברוב עצום, להתנגדות עקרונית להקמת מדינה פלשתינית ממערב לירדן, היא שינוי דרמטי באסטרטגיה הלאומית-הישראלית - ומכאן חשיבות ההחלטה".

לדברי אלקין, "לאחר הטבח הנורא של 7 באוקטובר, הרוב המוחלט של הציבור הישראלי והרוב המוחלט של נציגי כנסת ישראל מבינים שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להקים מדינת טרור חמאסית בלב ישראל".

"מי שמוסמך לקבל את ההחלטות על עתידה ועל ביטחונה של מדינת ישראל זה הפרלמנט הישראלי, ולא הפרלמנט במוסקבה. הייתי מציע לחברי הפרלמנט הרוסי, במקום הדיון שיזמו, לתת את הדעת על השאלה איך אחרי כל הפשעים נגד האנושות שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר, ההנהגה הרוסית הרשמית עדיין מקבלת במוסקבה את מנהיגי חמאס בכבוד המלכים, כאורחים רצויים ומכובדים".

תגיות:ולדימיר פוטיןמדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה