חדשות בארץ

סבו של לוחם צה"ל, יונתן גרינבלט, ספד לו: "יהיה קשה בלעדיך"

בבית העלמין בהר הרצל נטמן סמל יונתן גרינבלט הי"ד. החייל, לוחם גבעתי, נפטר הלילה מפצעיו, לאחר שנפגע בעזה לפני כשבוע, מטיל נ"ט

סמל יונתן אהרן גרינבלט הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמל יונתן אהרן גרינבלט הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

מאות בני אדם ליוו אחר הצהריים (ראשון) למנוחות, בבית העלמין בהר הרצל, את סמל יונתן אהרן גרינבלט הי"ד. החלל, לוחם גבעתי, נפטר הלילה מפצעיו, לאחר שנפגע בעזה לפני כשבוע, מפגיעת טיל נ"ט.

סבו של גרינבלט, הרב מוטי, ממייסדי היישוב נווה דקלים בגוש קטיף שפונה עם משפחתו ליישוב ניצן, ספד לו: "שאלתי אותו איך הצבא לא שיחרר אותו כשסבו השני נפטר, הוא ענה 'אם הייתי מבקש - לא היו נותנים לי לחזור'. נמשיך להיות משפחה שמחה, מלוכדת. יהיה קשה בלעדיך אבל תעזור לנו מלמעלה".

דודו, אביעד, הוסיף בהספדו: "איך נפלו גיבורים? יוני אחיין אהוב שלנו כמה התפללנו עליך. כבר חודשים שאנחנו מתפללים עליך ועל חיילינו הגיבורים. יוני ילד גיבור שלנו. ילד של בית. ילד צנוע. הפכת לבחור כארזים. הפכת מילד של כולנו לגיבור ישראל. נכנסת לרפיח ויצאת שוב ושוב עד שנפצעת. כמה תפילות ופרקי תהילים. התפללנו לנס. עלם חמודות שרק החל לפרוס כנפיים. עוד יגיעו ימים שמחים. עוד יהיו שמחות במשפחתנו".

סא"ל דוד מרדכי רון ספד בשם צה"ל: "יונתן, התגייסת ולחמת עם חבריך נגד אויב אכזר. היית אדם חייכן ונעים עם לב רחב. חבריך ראו בך הלב של המחלקה. היית לחבריך שותף סוד וחבר אמת. היית לוחם מצוין, ותמיד התנדבת לעזור. ביום שבת ה-20 ביולי נפגעת קשות מטיל אויב. לצערי אתמול נפטרת מפצעיך. נילחם בחמאס עד הכרעתו. נמשיך לפעול עד לניצחון, עד להשבת החטופים".

גם ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד, הרב דוד גבריאלי, ספד לתלמידו: "אבדה קשה לעיכול. יוני היה אישיות מדהימה מלאה בעוז וענווה. תלמיד עם גבורה עצומה בהיבטים הרוחניים והצבאיים, היה כהן שתמיד בירך את כל התלמידים בתפילת כוהנים. כדוגמה קטנה למסירותו, לפני שנתיים ביום ירושלים הוא ראה דגל חמאס מונף, וחזר לצעדה עם הדגל ועם חיוך ביישני ומנצח. לא ויתר על אף כניסה לעזה למרות שסחב עימו פציעה. הוריו תמיד התפללו עליו ועודדו אותו, ואביו אביה היה מגיע תכופות לישיבה כדי ללמוד איתו יחדיו".

יונתן הותיר אחריו הורים, אביה וישראלה, את אחיו התאום אראל, תלמיד בישיבת ההסדר בדימונה וארבעה אחים קטנים.

תגיות:חלל צה"ליונתן אהרן גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה