חדשות בארץ

החל מיום חמישי: העדר לוחית זיהוי באופניים חשמליים יוביל לכתב אישום תעבורתי

בראשון באוגוסט תכנס לתוקף התקנה החדשה המחייבת לוחית זיהוי וביטוח לכל הרוכב על כלי חשמלי, אופניים או קורקינט. הקנס ילווה בהעמדה לדין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד התחבורה עדכן הערב (ראשון) כי החל מיום חמישי הקרוב, 1 באוגוסט 2024, חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, כפי שנקבע בתקנות.

החל מתאריך זה רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום תעבורתיים בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי. מחר יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו עבירות קנס, שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי.

בשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, והוא יעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים. המשרד לביטחון לאומי החל לקדם גם את הסמכתם של פקחים עירוניים לבצע את האכיפה.

על פי משרד התחבורה, לפני כשבועיים החל המשרד בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום קורקינטים ואופניים חשמליים, דבר שהאיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי. עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה, לצורך קבלת לוחית זיהוי. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.

כזכור, לפני חמש שנים נכנסה לתוקף תקנה נוספת, לפיה נאסר על נערים מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים או קורקינט חשמליים. אלו שמעל גיל 16 וירצו לרכוב על אחד מהכלים יהיו מחויבים להחזיק ברשותם או רישיון נהיגה על רכב או רישיון נהיגה ייעודי, שאותו קיבלו לאחר קורס מיוחד הנלמד בבתי הספר ובמוקדים שונים בארץ. המשטרה, כמו גם הפקחים העירוניים, החלו לאכוף את התקנה. עם זאת, בוועדת הכנסת לטיפול בתאונות דרכים נמסר באחרונה כי האכיפה מזערית.

תגיות:אופניים חשמלייםלוחית זיהוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה