ביאורי תפילה

רוצים שהחפץ חיים יתפלל עבורכם? כך זה יכול לקרות 

כאשר אתם פותחים את ספר תהילים, דוד המלך עצמו מתפלל בעדכם ומשנה גזירות שמים! נצלו את הכוח האדיר שטמן דוד בתהילים 

אא

הרב פינקוס בספרו "נפש שמשון" על תהילים מבהיר את כוחן של תפילות שחרית, מנחה וערבית. הוא מדמה את תפילותיהם של אבותינו אברהם, יצחק ויעקב לדינמיט - וכאשר אנו מתפללים בזמנים בהם הם קבעו להתפלל, אנו משתמשים בעוצמתם האדירה. 

כה דבריו: 

כאשר אברהם אבינו התפלל, כאשר יצחק שפך שיחו, וכאשר יעקב שיווע לאלוקיו - היתה טמונה בתפילתם עוצמה כבירה! התפילה הזו, העוצמה הזו - הרי היא כפצצה, כחומר נפץ, ולפיכך אין כל פלא בכך שהיה בה כדי לקרוע את רוע הגזירה ולשבר את המחיצות כולן. 

אולם תפילותינו אנו? כלום יש איזה מקום להשוואה? הלא תפילותינו לעומת תפילותיהם של האבות - אינן אלא כברזל חלוד מול פצצה רבת עוצמה! כלום יעלה בדעתו של מישהו כי באמצעות תפילותיו יוכל לקרוע גזירות שמים? 

על כרחנו, זקוקים אנו להשתמש בכוחם של האבות הקדושים, כוח אותו הם הניחו עבורנו בשלושת התפילות אשר תיקנו! בהכרח אנו חייבים להזדקק לכוחו של דוד המלך - הכוח אותו טמן בתהילותיו. 

כאשר אנו עומדים ומתפללים תפילת שחרית - אנו משתמשים בחומר הנפץ אותו הכין עבורנו אברהם אבינו כאשר עמד והתפלל בשעה זו עצמה! כאשר אנו משוועים לעת מנחה - אנו משתמשים בדינמיט אותו הכין לנו יצחק אבינו כאשר יצא לשוח בשדה! כאשר אנו מתחננים עם ערב - אנו משתמשים בעוצמה הכבירה אשר ייסד יעקב והותיר עבורנו בפגיעתו! 

ובאותו אופן, כאשר אנו פותחים את ספר התהילים, אותן זמירות בהן שיבח והעתיק דוד מלך ישראל לפני אבינו שבשמים - הרי שהפרקים הללו רצופים בעוצמה אדירה! הם מלאים בחומר נפץ! הם מכילים כמויות ענק של דינמיט! את כל העוצמה הזו - אנו רותמים לתפילתנו, ואז יכולים אנו לצפות לכך שתתקבל ברצון לפני האלוקים! 

נתאר לעצמנו שהיינו יכולים לבקש מהחפץ חיים שיתפלל עבורנו... איזו זכות נפלאה! איזו מתנה נהדרת! הצדיק הנשגב הזה יתפלל במיוחד עבורנו! 

ואם כן, קל וחומר מי מאיתנו לא היה חפץ שדוד המלך יתפלל עבורו, עבור ילדיו, עבור כל עם ישראל? הלא זו יכולה להיות פסגת האושר וההצלחה! אילו היתה ניתנת לנו הזדמנות להזכיר את שמנו בפני דוד המלך ולבקש כי יעתיר עבורנו - מי לא היה קופץ על ההזדמנות הזו בשתי ידיים? 

ובכן, ההזדמנות לפנינו. היא בידינו. כאשר אנו פותחים את ספר התהילים כאשר אנו מתפללים במילותיו של דוד המלך - הלא טמונה בהן עוצמתו הכבירה! כאשר אנו אומרים תהילים - הרי זה ממש "כאילו אמרם דוד המלך ע"ה בעצמו", שהרי שפתותיו דובבות בקבר, והוא כביכול עומד ומעתיר בעדנו ובעד משפחתנו וילדינו, להצלחה בתורה, לפרנסה, ולכל טוב! זוהי עוצמתם הכבירה של פרקי התהילים! 

ועל כן, כוחם של מזמורי התהילים רב להם אפילו כאשר איננו מצליחים לכוון באמירתם כראוי. גם כאשר תפילתנו כשלעצמה לא היתה ראויה להתקבל. שכן לא בכוחנו אנו מבקשים! לא בזכותנו אנו מצפים שתתקבל התפילה! אנו משתמשים בכוחם של ענקים, בכוחם של אבות אומתנו ודוד המלך - ובזכותם אנו מייחלים לכך שתעלה תפילתנו לרצון לפני אדון כל, והוא יחוס וימהר לחוננו! 

כאשר פותח יהודי את ספר התהילים ומבקש במילותיו של דוד המלך, כאשר הוא מקלס ומשבח באמצעות אותם מזמורים בהן כלולה כל מחשבה אשר עלתה על ליבו של יהודי מעולם ועד עולם - הרי הוא מגייס לעזרתו בעצם את ליבו הגדול של מלך ישראל! הוא אומר את המילים - הוא עושה את שלו, ודוד המלך בכבודו ובעצמו עומד כנגדו ומכניס למילים את ליבו הגדול, את עוצמתו הכבירה! זהו סודם של פרקי התהילים! 

לסיכום, העוצמה הרוחנית שהחדירו האבות בתפילותיהם היא כלי רב עוצמה שמצוי בידינו ויכול לסייע לנו בכל תחום בחיים. בין אם מדובר בהשגת פרנסה טובה יותר, הצלחה בעבודה או הבאת ברכה ושפע למשפחה, השימוש בכוח רוחני זה יכול לשנות את גורלנו ולהוביל אותנו להצלחה.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:ספר תהיליםחפץ חייםדוד המלךתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה