חדשות בארץ

אמל"ח כחול לבן: צה"ל רוכש כמות נוספת של הפצמ"ר החדיש

חברת אלביט הודיעה כי נחתם הסכם עם משרד הביטחון לספק לצה"ל פצמ"רים מונחי לייזר. שווי העסקה: 190 מיליוני דולרים. בריטניה שוקלת להפסיק את ייצוא הביטחוני לישראל

הפצמ"ר החדש בפעולה (צילום: משרד הביטחון)הפצמ"ר החדש בפעולה (צילום: משרד הביטחון)
אא

חברת אלביט הודיעה היום (שני) כי זכתה בחוזה בסכום של כ-190 מיליוני דולרים לאספקה של פצצות מרגמה (פצמ"ר) מונחות לייזר ו-GPS למשרד הביטחון. החוזה יבוצע על פני תקופה של שנתיים.

עוקץ פלדה הינה פצמ"ר מונחית-מדויקת, הנורית ממרגמת 120 מ"מ, שמתבייתת על המטרה. היא  בעלת טווח של עד 10 קילומטרים. צה"ל עושה בה שימוש מתחילת המלחמה בעזה והיא משרתת גם צוותי חיל רגלים גדודיים שפועלים בגזרת גבול לבנון.

השימוש המבצעי הראשון בעוקץ פלדה בוצע פחות משלושה שבועות לאחר מתקפת הטרור בעוטף עזה, על ידי לוחמי יחידת מגלן. בהמשך השתמשו בה בלבנון והן נורו למקומות בהם התרכזו מחבלי חיזבאללה.

(צילום: אלביט מערכות)

במשרד הביטחון ציינו כי הפצמ"ר המדויק יעיל לשטחים פתוחים ואורבניים צפופים כאחד, תוך צמצום נזק אגבי ומניעת פגיעה בבלתי מעורבים.

יהודה ורד, מנכ"ל אלביט, התייחס לעסקה עם משרד הביטחון: "עם העלייה בקונפליקטים צבאיים בסביבות אורבניות, כוחות צבאיים מסביב לעולם דורשים טכנולוגיות מדויקת שמפחיתות נזק אגבי. עוקץ פלדה עונה על צורך אקוטי".

חשש בישראל: בריטניה תספיק את הייצוא הביטחוני

גורמים בישראל מעריכים כי בריטניה תודיע בתוך ימים אחדים על הפסקת רישיונות הייצוא הביטחוני לישראל. כך דווח היום ב-ynet. הממשלה הבריטית החדשה הודיעה כי נושא אספקת האמל"ח לישראל נבחן, אך טרם התקבלה החלטה.

תגיות:משרד הביטחוןעוקץ פלדהרכישת אמל"ח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה