חדשות בארץ

נשיא איראן: "לתקיפה בלבנון יהיו השלכות חמורות"

מסעוד פזשכיאן הושבע היום לתפקידו ושלח מסר מאיים לעבר ישראל. הבית הלבן קרא לישראל להימנע מפעולה רחבה בלבנון שתביא למלחמה כוללת. מסר דומה הועבר לישראל מלשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון

ג'ון קירבי (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ון קירבי (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, פרסם היום (שני) הצהרה קצרה בנוגע ללחימה בגבול הצפון והטבח במג'דל שמס.

לדבריו, "אנו מגנים את המתקפה במג'דל שמס, לישראל יש זכות מלאה להגיב למתקפה של חיזבאללה. אבל, איש לא מעוניין במלחמה נרחבת וארה"ב בטוחה שתצליח למנוע תרחיש כזה".

בתדרוך לעיתונאים הוסיף קירבי כי "אף אחד לא רוצה מלחמה רחבה ואני בטוח שנוכל להימנע מכך. אין גם אינדיקציות שהמתקפה של חיזבאללה תשפיע על המגעים להפסקת אש".

יועצו הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, שוחח אמש בטלפון עם שר הביטחון, יואב גלנט. הוכשטיין הדגיש שלישראל יש זכות להגנה עצמית, אך עליה לעשות זאת בצורה שלא תביא להסלמה ולא תפגע באזרחים. הוכשטיין אמר לגלנט שאם ישראל תתקוף בביירות, המצב עלול "לצאת משליטה". גורמים בבית הלבן הוסיפו כי "ארה"ב עובדת על פתרון דיפלומטי לאורך הקו הכחול, שיסיים את כל התקיפות אחת ולתמיד".

מקרון שוחח עם נתניהו: "צרפת מחויבת למניעת הסלמה באזור"

לשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון דיווחה כי הנשיא הצרפתי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הטבח במג'דל שמס. מארמון האליזה נמסר שהנשיא הבהיר כי "צרפת מחויבת באופן מלא למניעת הסלמה באזור".

יש לציין כי מקרון שוחח היום עם נשיא איראן הנבחר, מסעוד פזשכיאן. בצרפת דווח כי הנשיא איראני אמר לעמיתו הצרפתי: "לכל תקיפה ישראלית אפשרית בלבנון יהיו השלכות חמורות". הדברים פורסמו גם בסוכנות הידיעות "אירנא".

תגיות:הבית הלבןנשיא איראןתקיפה בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה