חדשות בעולם

שביעות רצון אצל הדמוקרטים בארה"ב: האריס צמצמה את הפער מטראמפ

ממוצע של סקרים שפורסמו היום בארה"ב מראים כי סגנית הנשיא, קמלה האריס, המתמודדת על הנשיאות, מפגרת אחר דונלד טראמפ באחוז אחד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממוצע של סקרי דעת קהל שהתפרסמו היום (שני) בארה"ב, לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו בעוד כמאה ימים, מראים כי קמלה האריס צמצמה את הפער מדונלד טראמפ.

סגנית הנשיא, שהחליפה במרוץ את הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שהודיע כי לא יתמודד על כהונה שנייה, צמצמה את הפער מטראמפ עד כדי אחוז אחד. לפי רוב הסקרים טראמפ נהנה מהובלה קלה בקרב הציבור הכללי ובמדינות המפתח, אך בימים האחרונים האריס נמצאת במומנטום חיובי ומחקה את הפער שנוצר בעת שביידן היה מועמד המפלגה הדמוקרטית, ופיגר אחר טראמפ בכשבעה אחוזים.

לפי סקר של הניו יורק טיימס, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הנשיא לשעבר טראמפ היה זוכה ל-48 אחוזים מהקולות. האריס ל-47 אחוזים. הנשיא לשעבר זכה ליתרון של שלושה אחוזים בסקרים שערכו ב-CNN ובאקונומיסט, בעוד שהאריס מובילה 45-46 בסקר של ה-Morning Consult. כמו כן כן היא מובילה בשני אחוזים בסקר של רויטרס.

לפי סקר של מכון המחקר אמרסון, טראמפ מוביל ב-4 מדינות מתנדנדות (אריזונה, ג'ורג'יה, מישיגן ופנסילבניה) ושני המועמדים בתיקו בוויסקונסין. לפי המכון, האירס צמצמה משמעותית את הפער בכל המדינות האלו.

רוב הסקרים מראים מגמות ברורות בדפוס ההצבעה האמריקני. סגנית הנשיא מובילה על טראמפ בקרב בוחרים צעירים, נהנית מהובלה קלה בקרב נשים, ונהנית מרוב מוחץ בקרב מצביעים שחורים. מנגד, טראמפ נהנה מתמיכה חזקה של גברים לבנים.

תגיות:קמלה האריסדונלד טראמפבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה