מעניין

זה מה שאנשים על ערש דווי אומרים – וזה לא מה שאתם חושבים

ג'ולי מקפאדן, אחות הוספיס שמטפלת באנשים לקראת סוף חייהם, חשפה את הדבר היחיד שאנשים על ערש דווי אומרים, וזה לא בדיוק מה שחשבתם

אא

ג'ולי מקפאדן, אחות הוספיס אמריקאית שמטפלת באנשים לקראת סוף חייהם, חשפה את הדבר היחיד שאנשים על ערש דווי אומרים, וזה לא בדיוק מה שחשבתם.

בראיון לפודקאסט של רוב מור, ג'ולי סיפרה כי ראתה מאות אנשים מתים במסגרת תפקידה. היא מסכימה שמטופלים רבים מתחרטים לפני מותם שבילו כל כך הרבה זמן בעבודה, אך מוסיפה משפט נוסף שאומרים חולים על ערש דווי, משפט שהוא הרבה יותר נפוץ אך פחות ידוע.

"הדבר העיקרי שאנשים אומרים הוא 'הלוואי שהייתי מעריך את הבריאות שלי'", סיפרה. ג'ולי הוסיפה שהיא כותבת "רשימת הכרת תודה" קבועה בכל לילה, ושהיא כמעט תמיד כוללת את העובדה שהיא יכולה לראות וללכת כדברים שהיא אסירת תודה עליהם. "אני אוהבת את העובדה שאני יכולה לנשום, להתנועע, להרגיש את השמש - דברים קטנים כאלה", אמרה. "אני חושבת שהדבר המשמעותי ביותר שאני שומעת מאנשים על ערש דווי הוא שהם היו רוצים להעריך כמה טוב הם הרגישו קודם לכן".

ג'ולי, שעבדה כאחות ביחידה לטיפול נמרץ במשך שמונה שנים לפני שהתמחתה בטיפול בסוף החיים, כתבה ספר על מוות, שבו היא מסבירה שזה משהו שכולנו צריכים להתכונן אליו. "אני מאמינה שאנשים צריכים לדעת על תהליך הגסיסה לפני שהם באמת עוברים אותו עם אדם אהוב או עם עצמם".

"רובנו לוקחים כמובן מאליו את הבריאות שלנו ואת העובדה הפשוטה שאנחנו חיים עכשיו. גם אני עושה את זה. אני חושבת שבגלל העבודה שלי קל לי יותר לראות איך כל החלקים בגוף עובדים יחד בשביל שנוכל לגדול ולחיות. אני גם מצליחה לראות לעומק איך הגוף שלנו בנוי ביולוגית בשביל למות".

ג'ולי אומרת שכולנו צריכים לקבל את העובדה שמוות הוא מהלך טבעי לחלוטין, ואין ממה לחשוש ממנו. עם זאת, היא מותחת ביקורת על מערכת הבריאות האמריקאית ומכנה אותה אכזרית במיוחד. "באופן כללי, זה עוזר אם יש כסף בשביל למות טוב, ואני חושבת שזה ממש מצער", היא אומרת. "מכיוון שטיפול בהוספיס הוא בתשלום בארה"ב, אמריקאים רבים ממעמד הפועלים מטופלים בבתיהם ברגעיהם האחרונים".

לדבריה, נטל הטיפול ברוב האמריקאים בימיהם האחרונים נוטה ליפול על אנשים שאינם מסוגלים לקחת את זה על עצמם. "מי שצריך לטפל בך בזמן שאתה גוסס בבית - 24 שעות ביממה - זה המשפחה שלך. אבל נחשו מה – אף אחד לא משלם להם. אם אתה ממעמד הביניים ואתה רק מרוויח מספיק כסף כדי לשרוד, אתה לא מרוויח מספיק כסף כדי להפסיק לעבוד ולטפל באדם אהוב שגוסס, אז אתה צריך לשלם למישהו שיעשה את זה, וזה באמת ממש יקר. רק אנשים עשירים יכולים להרשות את זה לעצמם ואני חושבת שזה ממש  מצער. אני לא חושבת שכסף יעשה אותך מאושר, אבל זה בהחלט יוריד את הלחץ מהמצב".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מענייןהוספיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה