חדשות בארץ

חמאס: "להקים ועדת חקירה בגין ההתעללות באנשינו בשדה תימן"

ארגון הטרור דרש מהקהילה הבינלאומית לגנות את הפגיעה בעצורים פלסטיניים. המשטרה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של תשעת חיילי המילואים, שטוענים: "המחבל תקף אותנו וניסה לעורר הפרת סדר"

הפגנת תמיכה בחיילים שנעצרו (צילום: Chen Leopold/Flash90)הפגנת תמיכה בחיילים שנעצרו (צילום: Chen Leopold/Flash90)
אא

בית הדין הצבאי בבית ליד החל אחר הצהריים (שלישי) לדון בבקשת המשטרה הצבאית החוקרת להאריך את מעצרם של חיילי המילואים, שנעצרו אתמול בבסיס שדה תימן. בינתיים, חמאס פרסם הודעה לפיה הם קוראים לקהילה הבינלאומית לפתוח בחקירה נגד ישראל על "התעללות באנשינו העצורים הפלסטיניים".

חוקרי המשטרה הצבאית ציינו בפני שופטי בית הדין כי העבירות המיוחסות לתשעת החיילים הן התעללות בנסיבות מחמירות, חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת. הם ביקשו מהשופטים להאריך את מעצר החשודים עד ליום ראשון הבא.

מנגד, הסניגוריה הצבאית, שמייצגת חלק מהחיילים, הגישה לבית הדין בקשה לאסור את פרסום שמותיהם של העצורים. לדבריה, הוגשה לשופטים חוות דעת מקצועית של קצין בכיר מאגף המבצעים בצה"ל, הקובעת כי על פי חוק השיפוט הצבאי אין לפרסם את זהותו של חייל החשוד בעבירה שנעברה לכאורה אגב פעילות מבצעית. בית הדין נענה לבקשה ואסר לפרסום את שמות החשודים.

הסניגוריה הוסיפה כי "אנשי המילואים החשודים מכחישים את החשדות. הם משתפים פעולה בחקירה, ומשיבים לכל השאלות, מתוך ציפיה להפרכת החשדות במהרה. הסנגוריה הצבאית תנהל את ההליך באופן מקצועי, בנפרד ובמנותק מהסערה התקשורתית והפוליטית סביב האירוע".

עו"ד אפרים דמרי, המייצג שני לוחמים עצורים, אמר ל"ישראל היום": "האנשים האלה הם גיבורים וצריך לשחרר אותם לאלתר. למה היה צריך את כל השואו הזה? הם כועסים על המדינה. הם באו לשרת ופוגעים בהם. אתם תראו שתוך כמה ימים התיק ייסגר. זו מילה של מחבל שרצח תינוקות, מול מילה של לוחמים. במקום להגן על הלוחמים שלנו, אנשי הפרקליטות הצבאית מתקשרים למחבלים בעזה ולוקחים מהם עדויות נגד הלוחמים. אנחנו נותנים לגיטימציה להאג לפגוע בנו".

ארגון חוננו, המייצג חלק מהחיילים, פרסם הודעה עם פרטים על התקרית שקדמה למעצר. לדברי הארגון, "במהלך חיפוש שערכו הלוחמים מ'צוות 100' המטפל במחבלים, ניסה המחבל, מ"פ חמאס בג'אבליה, לחטוף אקדח טייזר מידי הלוחמים ופצע אחד מהם". עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו הוסיפו: "הלוחמים נקראו לסייע באירוע והותקפו. זהו מקרה עצוב בו לוחמים שמחרפים נפשם חודשים ארוכים, תוך סבל גדול של משפחיותיהם בתפקיד שאף אחד לא יעשה במקומם, לא המשטרה הצבאית ולא הפרקליטות, שלא היו מחזיקים מעמד בתפקיד אפילו יום אחד, ובוודאי לא שבוע".

לטענתם עורכי הדין, בידיהם מידע לפיו המחבל הועבר באותו יום מכלא עופר לבסיס שדה תימן, ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהוא היה חלק ממנו בכלא עופר. הלוחמים מצוות 100, כחלק מהנוהל, עשו עליו חיפוש. במהלך החיפוש המחבל התנגד והחל לתקוף ולנשוך את הלוחמים, וכאמור ניסה לחטוף מאחד מהם אקדח טייזר.

מחוץ לאולם הדיונים התכנסו היום עשרות מפגינים נגד המעצר שביקשו להביע תמיכה החיילים העצורים. המפגינים קראו קריאות נגד הפרקליטה הצבאית הראשית ודרשו את פיטוריה.

גורמים בצה"ל אישרו כי בעקבות ההסתה נגדה ברשתות החברתיות, ההפגנה מול ביתה והאיומים על חייה, תוגברה היום האבטחה על הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי.

תגיות:מצ"חשדה תימןמעצר חיילי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה