חדשות בארץ

נשיא המדינה: "לחקור את האופן שבו נעצרו הלוחמים בשדה תימן"

הנשיא יצחק הרצוג הדגיש כי נדרשת בדיקה "מיידית, מעמיקה, רגישה ואחראית". שר הביטחון יואב גלנט ברמז לחלק מהשרים וחברי הכנסת: "אין זכות לאף אחד לפגוע בצה"ל"

נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא הערב (שלישי) לחקור את האופן שבו החליטה המשטרה הצבאית לעצור את שמונת הלוחמים בשדה תימן בחשד להתעללות במחבל.

בכנס בעכו אמר הנשיא: "אני סבור כי נדרשת בדיקה מיידית, מעמיקה, רגישה ואחראית, של האופן בו בוצע העיכוב של החיילים לחקירה אתמול. לבדיקה הזאת אין קשר ואסור שיהיה לה קשר לעצם ההכרח והסמכות לחקור בקפידה חשדות למעשים חמורים".

עוד אמר כי "המוסריות של צה"ל וחייליו הייתה מאז ומעולם גאוותנו, כלפי עצמנו וכלפי משפחת העמים והדין הבינלאומי. היא עומדת למבחן כל העת כי אויבים רבים ברחבי תבל מנסים לפגוע בנו ובכוחנו בין היתר בכלים של המשפט הבינלאומי - לרדוף את מפקדינו, חיילינו ונבחרי הציבור שלנו ולכן אנחנו חייבים לנהוג במוסריות ובאחריות. נקודה".

גלנט: "אסור שהחיילים בחזית יסתכלו לאחור ויראו שפוגעים בצה"ל. אין לאף אחד זכות לעשות זאת"

שר הביטחון יואב גלנט פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש לבדוק מדוע המשטרה התעכבה אתמול בהגעתה לאירועים בשדה תימן ובבית ליד. לדבריו יש "לבדוק האם זו הייתה הנחייה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שסבר שגלנט התכוון אליו, פרסם מאוחר יותר התייחסות קצרה: "לבדוק אם שר הביטחון ידע מראש על אירועי 7 באוקטובר ולא עדכן".

גלנט ביקר היום חיילי מילואים המבצעים תעסוקה מבצעית בגבול רצועת עזה, לאחר מעל 130 ימי מילואים שביצעו לוחמי הגדוד מאז השבעה באוקטובר.

שר הביטחון אמר ללוחמים: "כל איש מילואים או סדיר שמסתכל אחורה לגזרה שהוא השאיר בבית, אסור שהוא יראה מצב שבו מישהו פוגע בצה"ל, לא משנה מה השקפתך, מי אתה, מה אתה, צה"ל מעל הכל, זה הייחוד שיש לנו ובשביל זה כולנו משקיעים את מה שיש לנו, בשביל הגנה על המדינה, הגנה על המשפחות, הגנה על הערכים, הגנה על מה שיש לנו. וחשוב מאוד שכולם ייקחו את הדוגמה הזאת ואנחנו נצליח להגיע למצב שבו כולנו שומרים על הדבר הזה מכל משמר".

גלנט הוסיף: "אין זכות לאף אחד לפגוע בצה"ל, לא משנה מי זה, בכל מקום, בכל תפקיד, מבכירים כולל נבחרי ציבור. והסיבה היא, כי צה"ל הוא של כולנו, ושאם פגעת בצה"ל - פגעת בעצמך, פגעת בנו, בכולנו. המסר שלי הוא פשוט - אחדות ושותפות. מותר ורצוי שיהיו ויכוחים, זו דמוקרטיה. אבל, על דבר אחד לא מתווכחים - זה על החיים שלנו ועל צבא הגנה לישראל".

תגיות:יואב גלנטיצחק הרצוגפרשת שדה תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה