חדשות בארץ

ראש הנחש, מיליארד שחי חיי ראווה בקטאר: מי אתה איסמאעיל הנייה?

מיליארדר שחי בפאר במלונות בטורקיה ובקטאר, כיהן כראש הלשכה המדינית של חמאס: פרופיל לדמותו של הטרוריסט האכזר שחוסל הלילה

הנייה (צילום ארכיון: Hassan Jedi / Flash90)הנייה (צילום ארכיון: Hassan Jedi / Flash90)
אא

איסמאעיל הנייה (62), ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל הלילה (רביעי) בטהראן, נולד ב-1962 במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה, בן למשפחת פליטים דלת אמצעים שמוצאה מהכפר ג'ורה בסמוך לאשקלון.

לאחר שחרורו של מייסד חמאס, אחמד יאסין, מהכלא הישראלי ב-1997, מונה הנייה לעוזרו האישי. בתפקידו זה החל הנייה לבסס את מעמדו הפוליטי. קרבתו האישית למנהיג הארגון סייעה לו בחיזוק סמכותו אל מול פעילי חמאס.

ב-2017 נבחר יחיא סינוואר למנהיג חמאס ברצועה והחליף את הנייה, שעבר להתגורר בדוחא בירת קטאר. 
הנייה חי חיי פאר ורווחה במלונות בקטאר ובטורקיה, נהג לטוס במטוסים פרטיים, והונו הוערך בין 2.5 ל-4 מיליארד דולר. הנייה רכש נכסים קרקעיים רבים, אותם רשם על שמם של 13 ילדיו. 

הבולטים מבין ילדיו הם שני הגדולים - מעאז ואחיו עבד אל-סלאם, שתועדו לא פעם מבלים בבתי מלון יוקרתיים באיסטנבול ובדוחא. מעאז ידוע במיוחד בסגנון חייו הראוותני, כפי שהעידו התכשיטים שרכש בחנויות ברצועת עזה ובקטאר. השניים תועדו בבתי מלון באיסטנבול ובדוחא. אחיו עבד אל-סלאם הוקע, לאחר שהתגלה כי העביר לחשבונו כספים במסגרת תפקידו כשגריר הספורט במועצת השורא של חמאס. 

במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועה נתפסו מסמכים וקבלות על סך אלפי דולרים מרכישת תכשיטי יוקרה על ידי אחד מבניו של הנייה. סכום הכסף שהוצג על גבי קבלה אחת שווה למשכורת של כמעט שנתיים עבור התושב העזתי הממוצע. 

בניו של הנייה שולטים בענף הנדל"ן בעזה. יש להם גם גנרטורים חשמליים שבאמצעותם הם מוכרים חשמל לתושבי עזה, בזמן שהם מקבלים אותו בחינם.

בחודש ניסן השנה חוסלו על ידי ישראל שלושה מילדיו ושלושה מנכדיו של הנייה. הוא הגיב על חיסולם באומרו "הם נהרגו כשהידים. גם אני מקווה למות כך".

הלילה, כאמור, חוסל הנייה בטהראן, אליה הגיע כדי להשתתף בטקס השבעתו של הנשיא האיראני החדש. החיסול בוצע באמצעות טיל ששוגר אל הבית בו שהה, יחד עם שומר ראשו.

תגיות:חיסולחרבות ברזלאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה