חדשות בארץ

המאבק בראשי ארגוני הטרור: 7 חיסולים בחצי שנה

שבעה בכירים בחיזבאללה, חמאס ומשמרות המהפכה, לא כולל מוחמד דף, חוסלו על ידי ישראל בחצי השנה האחרונה. הפעולות בוצעו בטהראן, בדמשק ובביירות. רשימת החיסול המלאה

תקיפת המתחם בו שהה מוחמד דף (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפת המתחם בו שהה מוחמד דף (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

חיסולו של איסמעיל הנייה הלילה (רביעי) בטהראן הוא השביעי במספר המיוחס לישראל מאז השביעי באוקטובר, מועד תחילת מלחמת חרבות ברזל.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, כמו גם ראשי מערכת הביטחון, הצהירו לא אחת שישראל "תסגור חשבון מול כל מי שנמנה עם ציר הרשע האיראני".

רשימת החיסולים התעדכנה בחצי היממה האחרונה, עם חיסולם של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ופואד שוכר, רמטכ"ל החיזבאללה. הרשימה כוללת חמישה בכירים נוספים:

מוחמד נעמה נאסר, ששימש כמפקד יחידת "עזיז" של חיזבאללה, חוסל בשלישי ביולי על ידי כטב"ם של חיל האוויר באזור צור. היחידה שעליה פיקד אחראית על גזרה רחבה שמשתרעת מדרום לבנון ועד אל-בקעא.

טאלב סאמי עבדאללה חוסל ב-12 ביוני, בתקיפה בכפר ג'ויא בדרום לבנון. עד לחיסול שוכר, נחשב עבדאללה למפקד הבכיר ביותר של ארגון הטרור השיעי שצה"ל חיסל מאז תחילת המלחמה. הוא פיקד על כוחות חיזבאללה בקרב בינת ג'בייל במלחמת לבנון השנייה והשתתף בניסיונות חטיפה של חיילי צה"ל. בתפקידו האחרון שימש כמפקד יחידת "נאסר".

חסן מהדווי, מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון, חוסל בראשון באפריל בתקיפת מבנה ששייך לשגרירות איראן בשכונת אל-מזה בדמשק. מהדווי הגורם האיראני הבכיר ביותר שמחוסל בכוח קודס מאז קאסם סולימאני - מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה.

ויסאם א-טוויל, מפקד יחידת העילית כוח רדואן של חיזבאללה, חוסל בשמיני בינואר בתקיפת כטב"ם של חיל האוויר שכוונה לעבר רכב בעיירה ח'ירבת סלם בדרום לבנון. א-טוויל היה אחראי לפיגוע בצומת מגידו במרץ 2023, שבו נפצע קשה שרף א-דין חמאייסי מהכפר סאלם בעמק יזרעאל. הוא גם היה אחראי לתקיפת בסיס יב"א בהר מירון יומיים לפני חיסולו.

סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ולשעבר ראש הזרוע הצבאית ביהודה ושומרון, חוסל , חוסל בשני בינואר ברובע הדאחייה בביירות. ב-2014 הוא הודה באחריות חמאס לרצח הנערים יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח הי"ד.

אל הרשימה ניתן להוסיף את שלושת מפקדי החטיבות של חמאס ברצועת עזה, ואת מוחמד דף, שישראל מעריכה כי אכן חוסל בתקיפה בחאן יונס בחודש שעבר. החמאס מכחיש זאת וטוען כי דף עדיין בחיים.

תגיות:חמאסחיזבאללהמלחמת חרבות ברזלחיסולים ממוקדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה