לומדים מוסר

אל תפספסו את ההזדמנות: איך רגעים קטנים יכולים לשנות חיים?

גילוי מדהים מהרב פינקוס: אל תזלזלו במצוות הקטנות - הן יכולות להביא לכם ברכה עצומה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אנו נוטים לזלזל בקטנות, ולבטל את ערכן", אומר הרב פינקוס בספרו "נפש שמשון - תהילים", "וזלזול זה מעכב גדול בעבודת ה' בכלל". 

"השאיפה לגדלות היא חשובה מאוד, ומפתח ההצלחה טמון בה, אולם בשום אופן אסור ששאיפה זו תביא אותנו לידי כך שנבטל את ערכן של הקטנות, שכן לעיתים אנו מחמיצים הזדמנויות קטנות - אך יקרות ערך, משום שאיננו מכירים את ערכן הרם". 

"אנו אוהבים מצוות גדולות, רועשות, אשר ממלאות את לבנו בסיפוק. את המצוות ה'קטנות' כביכול - אנו שוכחים. לעיתים קרובות כאשר אנו עומדים בתחנת האוטובוס ויש לפנינו 5 דקות של המתנה - אנו חושבים לעצמנו: 'לפתוח ספר תהילים בשביל 5 דקות?! מה כבר נספיק?' - זה מדי 'קטן' בעינינו... 

הרב פינקוס מדגיש כי עלינו לדעת יסוד גדול: כשם שאין דבר גדול מדי לפני הקב"ה, כך בדיוק אין לפניו דבר קטן מדי. הקב"ה משגיח על כל העולם כולו, עד הפרטים הקטנים ביותר! עד לצבעים העדינים, עד לרגשות העדינים ועד לפרטי הפרטים הקטנים ביותר בכל תחום ובכל ענין! 

"אם כן, אין לנו לזלזל בערכו של הרגע האחד - הקטן. אל לנו לבטל את ערכה של המצווה הקלה - הקטנה... אל יקטן בעינינו רגע אחד של לימוד, אמירת פרק אחד של תהילים, כי אין לשער ואין לתאר כמה יכולים אנו לזכות ברגע אחד, קטן!", אומר הרב פינקוס. 

"יושב לו יהודי וחושב לעצמו: 'מה טעם בכך שאתחיל היום לקרוא תהילים? הלא מכיר אני את עצמי ואת ערכי, ויודע אני היטב כי לא אחזיק בהנהגה משובחת זו אפילו שבוע ימים... אפילו לגמור את ספר התהילים אחת לחודש לא אצליח'! 

"כך חושב לו היהודי בליבו, ומאחר שמגיע הוא למסקנה כי אין סיכוי שיהיה ממסיימי ספר תהילים בכל שבוע או לכל הפחות בכל חודש - מושך הוא את ידו לחלוטין מאמירת תהילים, ומוותר על הסגולה הנוראה הזו, על הזכות הנשגבה הזו, על הכוח העצום שהוא יכול לזכות את עצמו! 

"אין לנו אפילו מושג קל שבקלים על עוצמתה הכבירה של תפילה כזו, תפילה של פרק תהילים אחד ללא סיפוק גשמי, אלא כל כולה מטרתה לעשות את רצון אבינו שבשמים - כבן המתחטא לפני אביו! פרק תהילים בודד, אחד ויחיד, הנאמר מעומק הלב ומתוך רצון כן ואמיתי לחטוף עוד קצת זכויות, לעשות עוד קצת נחת רוח לפני אדון כל - יכול בהחלט לחולל פלאים, מיד - או אפילו לאחר שנים רבות, כשיגיע הזמן. 

"לכן, כשאנחנו ממתינים בתחנת האוטובוס - אל נא נתפתה לתעתועי היצר אשר מנסה לשדלנו למשוך את ידינו מלנצל את הרגעים הבודדים הללו לתפילה או לשבח קצר מתוך תהילותיו של נעים זמירות ישראל. אל נא נטעה לחשוב כי 'מה כבר ערכם של מזמור או שניים' שכן ערכן של ה'קטנות', של הפרטים הקטנים הללו - לא יסולא בפז!", מסיים הרב פינקוס את דבריו הנפלאים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הרב פינקוסתהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה